کد خبر: ۱۰۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

حکیم: هیچ‌کس در عراق نباید منزوی شود

مالکی: اتحادملی با یک نامزد به پارلمان می‌رود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با تاکید حکیم بر اهمیت حفظ وحدت ملی، نخست‌وزیر عراق و یکی از رهبران اتحاد ملی بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق نیز تاکید کرد اتحاد ملی هنوز نامزد خود برای نخست‌وزیری را نهایی نکرده، اما قطعا با یک نامزد به پارلمان خواهد رفت.
 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق و یکی از رهبران اتحاد ملی تاکید کرد: دفاع از حقوق همه عراقی ها اصل ایجاد مشارکت واقعی است.

وی خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در کنار همه عراقی‌ها و دفاع از حقوق همه قشرهای ملت، اصل ایجاد مشارکت واقعی است.

حکیم بر ادامه تلاش با اعتقاد به ضرورت ارتباط با تمام طرف‌ها تاکید کرد و گفت: معتقدیم هیچ‌کس در عراق نباید منزوی شود و همه باید حضور فعال و موثر در صحنه داشته باشند.

وی که در جریان سفر زیارتی به شهر کاظمین سخن می‌گفت، خواستار مشارکت همه عراقی‌ها در تصمیم‌گیری‌های مربوط به کشورشان شد.

حکیم روند تشکیل دولت جدید عراق را مسأله مهمی دانست و گفت : ما تلاش‌های زیادی برای تشکیل دولت مشارکت ملی انجام می‌دهیم، ما به توافق و حفظ وحدت ملی نیاز داریم تا با تشریک مساعی و اتحاد، دولت قدرتمندی را که بتواند به مردم خدمت و مشکلات آنها را برطرف کند، تشکیل دهیم.

در این حال نوری المالکی نخست‌وزیر عراق و یکی از رهبران اتحاد ملی بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق گفت: اتحاد ملی هنوز نامزد خود برای تصدی نخست‌وزیری دولت آینده را نهایی نکرده است.

مالکی پس از دیدار با جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: "اتحاد ملی" قطعا با یک نامزد به پارلمان خواهد رفت.

وی ایده معرفی بیش از یک نامزد را به سبب آنکه با قانون اساسی عراق مغایرت دارد، رد کرد.

از سوی دیگر، سلامه الخفاجی عضو ائتلاف ملی به رهبری سید عمار حکیم خاطر شنان کرد ائتلاف ملی سازوکار جدیدی را با دولت قانون برای انتخاب نخست وزیر تدوین کرده است.

وی در عین حال تاکید کرد: ائتلاف ملی همچنان به نامزدی عادل عبدالمهدی و ابراهیم الجعفری برای نخست‌وزیری پایبند است در حالی که نامزد دولت قانون هم، نوری المالکی است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه در ادامه تلاشها برای القای دودستگی و شکاف در اتحاد ملی مدعی شد امیدها به اینکه اتحاد ملی بتواند دولت جدید عراق را تشکیل دهد، کاهش یافته است.

این شبکه که علنا از فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی حمایت می کند، به زعم خود از اطلاعاتی خبر داد که به احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در چند ماه آینده اشاره می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین