کد خبر: ۱۰۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳
دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد:

بسیاری از نیروهای سازمان ملل از افغانستان خارج می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بان کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان نیروهای خود را در افغانستان کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، «بان کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان به‌دلیل شرایط دشوار امنیتی در افغانستان بسیاری از نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کند. 

بان کی مون در گزارش 3‌ماهه خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان نوشته است که نیروهای سازمان ملل در افغانستان هدف حمله‌های گروه‌های ستیزه‌جو قرار گرفته‌اند و به همین‌ دلیل شمار آنها در این کشور کاهش خواهد یافت. 

در این گزارش شمار دقیق کارکنان سازمان ملل در افغانستان و تعداد افرادی که قرار است از این کشور خارج شوند مشخص نشده است. 

تعداد نیروهای سازمان ملل متحد در ماه مارس در افغانستان ۸۰۰ تا 1000نفر بود. 

کاخ‌سفید نیز اعلام کرده است که خروج‌های نیروهای آمریکا از خاک افغانستان از تابستان آینده آغاز خواهد شد. 

این خبر در حالی اعلام می‌شود که مقام‌های ارشد ارتش آمریکا اعلام یک جدول زمانی برای خروج نیروهای این کشور را اشتباه خوانده‌اند. 

«رام امانوئل»، رئیس دفتر «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا در این زمینه تأکید کرد که جولای ۲۰۱۱ میلادی تاریخ مشخص شده در این مورد است و همه از این موضوع آگاه هستند. 

پیش از این ژنرال «دیوید پترائوس»، فرمانده‌ ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده ضمن رد وجود جدول زمانی برای خروج نیروها، گفته بود خروج نیروهای نظامی به شرایط امنیتی و وضعیت افغانستان بستگی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین