کد خبر: ۱۰۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰

نهاوندیان: لایحه کسب و کار به سران دو قوه ارسال شده است

شورای عالی تشکیل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از ارسال لایحه بهبود فضای کسب‌و کار به سران قوای مجریه و مقننه خبرداد و ابراز امیدواری کرد که این لایحه هرچه زودتر به تصویب برسد. 

محمد نهاوندیان، گفت: بر اساس ماده 91 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، تهیه و تنظیم پیش‌نویس قانون ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار به اتاق‌های بازرگانی ایران و تعاون واگذار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: این لایحه تهیه شده و از سوی اتاق بازرگانی در اختیار روسای قوه مجریه و مقننه و نیز شورای عالی اصل 44 قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که این لایحه هرچه زودتر در دستور کار بررسی و تصویب قرار گیرد.

نهاوندیان از پیش‌بینی ایجاد شورای عالی فضای کسب و کار در این لایحه خبرداد و تصریح کرد: براساس این لایحه باید در 10 شاخصی که در رتبه‌بندی‌های اقتصاد کشور در مجامع بین‌المللی تاثیر‌گذار هستند، اصلاحاتی صورت گیرد. علاوه‌بر این راه‌اندازی شورای عالی فضای کسب و کار نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وظیفه این شورا، بازبینی و بازسازی قوانین و مقررات مرتبط با فضای اقتصادی کشور است. 

لایحه 48 ماده ای ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار با همکاری مشترک اتاق‌های تعاون و بازرگانی ایران تهیه شده است. برهمین اساس شناسایی موانع کسب وکار در کشور و از همه مهمتر چگونگی تسهیل و بهبود فضای کسب و کار جهت رونق فعالیت اقتصادی جامعه، در دستور کار اتاق ایران قرار گرفته است که در این مسیر از تحقیقات و اقدامات مراجع و نهادهای ذی‌ربط داخلی و خارجی هم‌چون بانک جهانی استفاده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین