کد خبر: ۱۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
درپی بحران قطع برق؛

وزیــر بــرق عــراق اســتعفا كــرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كریم وحید، وزیر برق عراق، روز دوشنبه از پست خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری براثای عراق، وی به دنبال بجران قطع برق در اكثر شهرهای عراق به ویژه جنوب این كشور كه باعث به وجود آمدن اتهامات زیادی علیه وی شد، چنین اقدامی را انجام داد.

وی در گفت‌وگو با یكی از شبكه‌های تلویزیونی عراق، اظهار داشت: من به دنبال سوء استفاده برخی گروه‌ها از مساله قطع برق برای اهداف سیاسی، استعفای خود را ارائه دادم.

وحید همچنین افزود:‌ در شرایطی كه در عراق گروه‌های سیاسی از چنین مسائلی سوء‌استفاده می‌كنند، من خود را فردی مستقل می‌بینم كه در بخش برق به صورت مثبت ایفای نقش می‌كنم. فعالیت من در این بخش نتایج خود را طی دوره آینده نشان خواهد داد.

وزیر برق عراق در ادامه اظهار داشت:‌ مستقل بودن من و اینكه عضو هیچ گروه سیاسی و جریان سیاسی نیستم، باعث شد كه از بخش برق عراق استعفا دهم تا این بخش تبدیل به محلی برای درگیری‌های سیاسی نشود.

كریم وحید با برگزاری كنفرانس خبری در مقر وزارت برق در بغداد، دلیل قطع برق را تاخیر در تولید برخی واحدهای برق و ارسال آن به ایستگاه‌ها در مناطق كركوك و الناصریه از جانب برخی شركت‌ها به دلایل فنی و امنیتی دانست.

وی كه یكی از نزدیكان نوری المالكی، نخست وزیر عراق، به حساب می‌آید، برخی گروه‌های سیاسی را به سیاسی كاری در مساله برق برای اهداف شخصی متهم كرد.

این در حالی است كه مردم در بسیاری از مناطق عراق از جمله مناطق البصره، الناصریه و نجف به خاطر قطع برق تظاهرات گسترده‌ای انجام دادند كه در این تظاهرات چندین تن از شهروندان عراقی كشته و عده دیگر زخمی شدند.

گفته می‌شود كه ساعت‌های قطع برق در برخی از مناطق جنوب عراق حتی به 20 ساعت در روز نیز می‌رسد؛ در حالی كه درجه حرارت این كشور به 50 درجه می‌رسد.

بیش از 5000 عراقی در تظاهرات گسترده در استان الناصریه واقع در جنوب عراق در اعتراض به قطع برق شركت كردند.

تظاهر كنندگان خواستار پایان دادن به مشكل قطع برق كه آن را غیر قابل تحمل می‌خواندند، شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین