کد خبر: ۱۰۱۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸

ناو هواپيمابر "هری ترومن" آمريکا در خليج فارس مستقر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‌الملل: ناو هواپيمابر "هری ترومن" به همراه 12 کشتی متعلق به نيروی دريايی آمريکا از کانال سوئز عبور کرده و وارد دريای احمر شد.

گارد ساحلی مصر اعلام کرد که اين اسکادران از کشتی‌های نظامی نيروی دريايی آمريکا برای اولين‌بار در چند سال اخير با چنين تعدادی از کانال سوئز عبور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به تقل از خبرگزاری ریانوستی ناو هواپيمابر "هری ترومن" در حدود 90 بالگرد و جنگنده و هم‌چنين 6000 نيرو حمل می‌کند. 

اين ناو هواپيمابر دومين ناو آمريکايی خواهد بود که در خليج فارس مستقر می‌شود.
 
آمريکا پيش از اين ناو هواپيمابر "آيزنهاور" حامل 68 جنگنده و 4 بالگرد را در منطقه مستقر کرده بود که ظرفيت کامل آن تا 90 جنگنده و 6000 خدمه است.

گفته می‌شود ناوگانی که از کانال سوئز به سوی خلیج‌فارس عبور کرده‌اند، بزرگترین ناوگان جنگی آمریکا هستند.

چندی پیش مانور مشترک ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای آمریکا، فرانسه و جنگنده‌های بریتانیایی، برگزر شده بود.

به گزارش خبرگزاری‌های غربی بر اساس تصمیماتی، واشنگتن طی سال جاری قصد دارد ۵۶ ناو هواپیما بر خود را در سواحل ایران مستقر سازد و نیروهای نظامی بریتانیا و فرانسه نیز به آنها افزوده خواهند شد. 

آسوشیتدپرس خبر داده بود که هشتم ژوئن امسال، مانور مشترکی که در آن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای آمریکا، فرانسه و جنگنده‌های بریتانیایی شرکت داشتند، در پایگاه نظامی «کان ژورس» فرانسه در نزدیکی شهر تولون برگزار شد. 

هواپیماهای بریتانیایی از پایگاه نیروی هوایی در انگلستان، هواپیماهای آمریکایی از ناو هواپیمابر هری ترومن و هواپیماهای فرانسوی از ناو «شارل دوگل» به هوا برخاستند. 

این اولین نمایش نیروی نظامی 3 کشور در منطقه محسوب می‌شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین