کد خبر: ۱۰۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷

ممنوعیت چاپ پوستر مشترک اردوغان، احمدی نژاد و اسد در سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "عمر اهانون" سفیر ترکیه در دمشق چند روز پیش در پیامی فوری به "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه و "رضوان لطفی" رییس دفتر اروپا در وزارت خارجه سوریه، از آنها خواست انتشار پوسترها متوقف شود.

العربیه به نقل از روزنامه کویتی «الساسیه»نوشت:در سوریه پوسترهایی چاپ می شد که در آن ها چهره رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنار بشار اسد و محمود احمدی نژاد روسای جمهور سوریه و ایران و همچنین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان به تصویر کشیده می شد.

"عمر اهانون" سفیر ترکیه در دمشق چند روز پیش در پیامی فوری به "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه و "رضوان لطفی" رییس دفتر اروپا در وزارت خارجه سوریه، از آنها خواست انتشار پوسترها متوقف شود.

در این پیام سفیر ترکیه در دمشق به گزارش هایی اشاره کرده است سفارتخانه متبوعش درباره زیان های انتشار این پوسترها به ترکیه وارد می کند آن هم در این مرحله روزنامه های بین المللی و محلی مخالف تبلیغاتی را بر ضد اردوغان راه انداخته اند و او را به دور شدن از غرب و پیوستن به اردوگاه مخالفان در منطقه متهم می کنند .

به گفته روزنامه السیاسیه سفیر ترکیه در دمشق در پیام خود تاکید کرده است اردوغان از مواضع خود خجالت زده نیست و قصد ندارد به اندازه سرسوزنی از حمایت از سوریه ایران حماس و حزب الله دور شود اما شرایط کنونی نیازمند ارامش است تا بتوان در با دشمن مشترک رویارو شد و بهانه ای برای اقدام بر ضد طرف های مذکور به او نداد.

در همین راستا به پلیس راهنمایی و رانندگی سوریه نیز دستور داده شده است این پوسترها را از روی خودروها و اتوبوس ها بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین