کد خبر: ۱۰۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۹

آمریکا و کره‌جنوبی برای تمدید پیمان نظامی تا سال 2015 مذاكره می‌كنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام‌های وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) پيش از اين اعلام كرده بودند که در آینده نزدیک مانور نظامی آمریکا و کره‌جنوبی درباره رهگیری زیردریایی‌ها انجام خواهد شد که این مانور به حادثه غرق ناو «چئونان» کره‌جنوبی مربوط می‌شود.

ايالات متحده آمريكا و كره‌جنوبي براي تمديد پيمان نظامي تا سال 2015 ميلادي با يكديگر مذاكره مي‌كنند. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، خبرگزاري «رنهاپ» كره‌جنوبي به نقل از مقام‌هاي اين كشور گزارش داد كه واشنگتن و سئول قصد دارند ماه اکتبر سال جاری به رایزنی‌های مشترک درباره تمدید زمان پیمان نظامي دو كشور خاتمه دهند. 

بر اساس اين پيمان، در صورت آ‎غاز عملیات نظامی در شبه جزیره کره، نیروهای مسلح کره‌جنوبی تحت فرماندهی آمریکا در خواهند آمد. 

مهلت پیمان نظامی آمریکا‌ـ‌کره‌جنوبی در سال 2012 ميلادي خاتمه می‌یابد و واشنگتن پیشنهاد کرده که این پیمان تا سال 2015 ميلادي تمدید شود. 

معاون وزیر دفاع کره‌جنوبی در این‌باره گفت: «هر دو طرف باید سیستم‌های بسیار در زمینه‌های نظامی از جمله فرماندهی، کنترل، ابزار ارتباطاتی، جاسوسی و همچنین مانورهای مشترک نظامی را تنظیم کنند.» 

بنا بر اين گزارش، مقام‌هاي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) پيش از اين اعلام كرده بودند که در اینده نزدیک مانور نظامی آمریکا و کره‌جنوبی درباره رهگیری زیردریایی‌ها انجام خواهد شد که این مانور به حادثه غرق ناو «چئونان» کره‌جنوبی مربوط می‌شود.
ناو چئونان بيست‌وششم ماه مارس در دریای زرد غرق شد و نتیجه تحقیقات گروهی از پژوهشگران بین‌المللی نشان داد که انفجار در ناوچه کره‌جنوبی به‌دليل اصابت اژدر رخ داده است. 

در گزارشی که توسط تیمی از پژوهشگران بین‌المللی انتشار یافت، شواهدی دال بر انهدام این ناوچه توسط زیردریایی کره‌شمالی ارائه شده است. بر اساس گزارش‌های موجود در اثر این حادثه در حدود 40 ملوان کره‌جنوبی کشته شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین