کد خبر: ۱۰۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲

ابتکار: دولت به تکالیف قانونی خود در برابر آلودگی هوا عمل کند

میزان آلاینده‌ها ۲۰ برابر حد مجاز است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معصومه ابتکار در دویست و نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر که امروز برگزار شد، در جریان بررسی یک فوریت طرح کاهش آلاینده‌های آلی فرار در هوای شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: منشا آلاینده‌های فرار بخارات ناشی از بنزن است که میزان این بخارها در اطراف پمپ بنزین‌ها، تانکرهای حمل بنرین و غیره زیاد است که البته در زمان کاهش جابه جایی هوا همه شهر را تهدید می‌کند. 

معصومه ابتکار گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات صورت گرفته، میزان این آلاینده‌ها به‌ویژه بنزین ۲۰ برابر حد مجاز است و این موضوع سلامتی شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند. 

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به طرح کحاب (کاهش حدود آلاینده‌های بنزین) که توسط وزارت نفت از سال‌ها پیش به اجرا درآمده است، گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این طرح پیشرفت چندانی در تهران نداشته و به همین دلیل وضعیت شهر تهران بسیار نگران کننده است. 

ابتکار یادآور شد: در این طرح از دستگاه‌های اجرایی و دولت خواسته شده تا به تکالیف خود برای کاهش آلودگی هوا عمل کرده و استانداردهای سوخت را رعایت کنند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با تاکید بر اینکه باید خودروهای استاندارد در کشور تولید شود، گفت: دستگاهی به نام کنیستر وجود دارد که بخارهای ناشی از بنزین را جمع می‌کند ولی متاسفانه این سیستم برای خودروها نصب نمی‌شود. 

ابتکار خاطرنشان کرد: داخل برخی خودروها بوی شدید بنزین به مشام می‌رسد که این موضوع نشان از این است که بخارات تولید شده ناشی از احتراق بنزین ، استاندارد نیست. 

وی افزود: همچنین در این طرح از وزارت نفت خواسته شده تا نسبت به استاندارد سازی تانکرهای انتقال بنزین و پمپ بنزین‌ها اقدامی انجام دهد تا بخارات پخش نشود که دستگاه‌های مورد نیاز و تکنولوژی آن نیز وجود دارد. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه به نصب دستگاه های سنجش آلاینده ها اشاره کرد و گفت: باید در این دستگاه های جدید امکان اندازه گیری آلاینده های جدید نیز فراهم شود. 

ابتکار با تاکید بر اینکه میزان آزبست در هوای تهران نیز خیلی بیشتر از حد مجاز است بیان داشت: امروز روز جهانی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی است و کسانی‌که از این سلاح‌ها آسیب دیده‌اند در هوای آلوده بیشتر اذیت می‌شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین