کد خبر: ۱۰۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۹

حبس و جریمه نقدی برای زنان «بدحجاب»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

علی اصغر رفاهی اظهار کرد: در بحث بدحجابی و بی‌حجابی خلأ قانونی نداریم. در سال ۱۳۷۵ ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره آن تصویب شده و به تایید شورای نگهبان هم رسیده است که در این ماده قانونی آمده است هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. 

وی افزود: در تبصره این ماده قانونی نیز آمده است زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد. 

رفاهی با بیان این‌که در جلسه‌ای با نیروی انتظامی اشاره شد که جرایم مشهود نیازی به دستور مقام قضایی ندارد، گفت: در شهرستان نیز مرتب از مسؤولان فرهنگی خواهیم خواست تا اقدامات فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و اقدامات آنها هفتگی بررسی خواهد شد و از نیروی انتظامی نیز خواسته شده تا به کاسبانی که مانتوهای تنگ و بدن نما و کروات می‌فروشند تذکر داده تا بار دیگر از اینگونه اجناس به شهرستان وارد نکنند و این نکات در زمان صدور و تمدید پروانه کسب مورد نظر خواهد بود. 

دادستان طبس خاطرنشان کرد: از روسای ادارات نیز خواسته‌ایم تا به خواهران کارمندی که از این لحاظ مشکل دارند، تذکر دهند و فروشندگان زن هم باید موازین شرعی و قانونی را رعایت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین