کد خبر: ۱۰۲۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
در مراسم ترحیم حاج میرزا احمد عارف

انصاری: به فرموده پیامبر اسلام، مطرودترین مردم نزد خدا، پرونده‌سازان علیه انسان‌های بی‌گناه هستند

مگر می‌شد به معاد اعتقاد داشت و برای بیرون راندن عده‌ای دیگر از صحنه، دروغ‌های بزرگ جعل کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم گرفتن، محدودیت ایجاد كردن و تضییع حقوق دیگران بر مبنای وهمیات و جعلیات با اعتقاد به مبداء و معاد سازگار نیست؛ لذا اعتقاد به معاد باید ترمزی باشد در مقابل تضییع حقوق. 

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری طی سخنانی در مراسم ترحیم حاج میرزا احمد عارف به تشریح نقش اعتقاد به معاد در زندگی انسان پرداخت و تصریح كرد: اعتقاد به معاد موضوعی فطری است كه در همه مكتب‌ها و ادیان الهی و حتی در میان همه‌ جوامع انسانی از آغاز ـ و شاید بتوان ادعا كرد از ماقبل تاریخ و قبل از تمدن انسان‌ها ـ جلوه و بروز داشته و دارد.

وی افزود: به همین سبب علمای علم كلام یكی از ادله‌ معاد را فطری بودن آن و از ادله فطری بودن آن اعتقاد راسخ در قول و عمل میان همه‌ انسان‌ها از آغاز تا امروز ذكر كرده‌اند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان كرد: حتی كسانی كه به حسب ادعا معاد را انكار می‌كنند نیز ناخواسته تسلیم ندای فطرت خود درباره جاودانگی انسان و معاد هستند. برای مكتب‌های الحادی نیز قهرمان زیستن و قهرمان مردن یک اصل است و اهمیت موضوعاتی مانند فداكاری و ماندن نام نیک از آن‌ها نشان می‌دهد كه نتوانسته‌اند خود را از فطری بودن معاد برهانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بحث از معاد به دو جهت حائز اهمیت است؛ اول آن‌كه سرنوشت آینده ما در این مقوله نهفته است و معاد چشم‌انداز آینده محتوم زندگی انسان است و دیگر آن‌كه بحث از معاد تاثیر مستقیمی در كیفیت زندگی این جهانی ما دارد؛ لذا در مورد چگونه زیستن ما اثر دارد.

وی با بیان این‌كه "با توجه به پیچیدگی معاد و آگاهی اندک ما از آن، به میزانی كه باید و شاید در مورد آن اهتمام نداشته‌ایم" خاطرنشان كرد: آگاهی عمومی از ارتباطات دنیا و آخرت با یكدیگر و تاثیر رفتارهای امروز ما در آن جهان مورد غفلت عملی قرار گرفته است. با استنتاج از آیات و روایات در می‌یابیم كه آخرت چیزی جز انعكاس رفتار این جهانی ما نیست و صحنه‌ عظیم آخرت نمایش دو طرف سكه‌ وجود انسان است.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره نامه اعمال انسان اظهار كرد: امام بزرگوار ما می‌گوید این كتاب صحیفه‌ جان انسانی ماست كه در این جهان به صورت بالقوه همه ما ظرفیت خداگونه بودن را داشته‌ایم و این كتاب گشوده می‌شود تا مشخص شود كه چه میزان از این ظرفیت را به صورت بالفعل در آورده‌ایم.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه مجالس ما كمتر حاوی آموزه‌های مربوط به معاد است. واقعا اگر كسی معتقد باشد كه كلید همه‌ بدی‌ها دروغ است باز هم می‌توان در جامعه دروغ شنید؟

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اكرم(ص) درباره مطرودترین مردم نزد خدا افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند مطرودترین مردم نزد خدا كسانی هستند كه برای سخن‌چینی و ایجاد تفرقه در جامعه تلاش می‌كنند و به‌دنبال این هستند كه برای انسان‌های بی‌گناه پاپوش درست كرده و پرونده‌سازی كنند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: در روایتی دیگر می‌فرماید اگر كسی ذره‌بین به دست بگیرد تا عیوبی از مردم پیدا كند و با استفاده از آن آبروی افراد را ببرد و اصطلاحا حال آن‌ها را بگیرد، خداوند او را از ولایت خود اخراج كرده و به ولایت شیطان احاله می‌كند و این در حالی است كه شیطان هم او را نمی‌پذیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی دیگر گفت: بیشترین ندامت متعلق به كسی است كه آخرت خود را به دنیای دیگران فروخته است؛ یعنی برای خوش آمد این و آن، زبان و قلم به ظلم چرخانده، حكم به ظلم داده و در واقع به خود ظلم كرده است؛ زیرا چنین اموری در آخرت غیر قابل جبران است.

وی در ادامه به قرائت حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر لزوم محاسبه‌ روزانه اعمال توسط مسلمانان پرداخت و خاطرنشان كرد: ما از ساحت ائمه اطهار پوزش می‌طلبیم كه این‌گونه نیستیم؛ اگر هر شب یا هر روز میزان اعمال را می‌گشودیم و خود را در محكمه وجدان محاكمه می‌كردیم مگر می‌شد در حوزه‌ فردی یا سیاسی و اجتماعی خلاف فرمایشات ائمه(ع) را انجام دهیم.

وی با بیان این‌كه " آن‌چه گفتم موعظه نفس بود" ابراز عقیده كرد: ولی نمی‌توانم تاسف خود را از این‌كه امروز آثار اعتقاد عملی به معاد را در زندگی سیاسی و اجتماعی نمی‌بینیم، ابراز نكنم. اگر اعتقاد به معاد وجود داشت، مگر می‌شد عده‌ای دروغ‌های بزرگ را برای بیرون راندن عده‌ای دیگر از صحنه جعل كنند و مگر می‌شود آن‌چه در عرصه برخی رسانه‌ها می‌گذرد را با معیار اعتقاد به معاد سنجید؟

انصاری در بخش پایانی سخنان خود نیز مرحوم حاج میرزا احمد عارف را پیرغلام اهل بیت(ع) و خدمتگزار به انقلاب دانست و افزود: منزل مرحوم عارف پیش از انقلاب و در روزگاری كه هنوز غنایم انقلاب به دست نیامده بود تا همه مدعی آن باشند محل حضور روحانیون انقلابی، بحث‌های انقلابی و سخنان امام(ره) بود. من درگذشت ایشان را حضور دكتر محمدرضا عارف كه در یكی از مقاطع حساس و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی سمت معاونت اولی رییس جمهور بزرگوار كشور را عهده‌دار بودند و در عرصه علم و فناوری نیز حضور دارند، تسلیت می‌گویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
درود بر آقای مجید انصاری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۱
0
0
"به فرموده پیامبر اسلام، مطرودترین مردم نزد خدا، پرونده‌سازان علیه انسان‌های بی‌گناه هستند"

این حدیث را اگر هر دو جناح و همه گروهها در کشور الگوی خویش قرار دهند و انرژی خود را بجای پرونده سازی و شایعه پراکنی و دروغ افکنی، صرف پایه گذاری بنیانهای توسعه صنعتی و اقتصادی و علمی کشور با توجه به الگوهای اسلامی کنند، بسیاری مشکلات کشور که ریشه در ضعف بنیه صنعتی و اقتصادی دارد، حل خواهند شد.

این حدیث معانی عمیق و لایه ای دارد، واقعیت اینست که پرونده سازی، فرد را از تلاش های سازنده در دنیا و از رستگاری در آخرت باز میدارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین