کد خبر: ۱۰۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد:

برنامه‌ریزی ایران برای تولید موشک‌های پدافند برد بلند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران در مسیر برنامه‌ریزی برای موشک‌های پدافند هوایی برد بلند قرار دارد. 

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مورد احتمال تولید سامانه دفاعی موشکی اس 300 در ایران در پی خلف وعده روس‌ها اعلام کرد: در حال حاضر ایران در مسیر برنامه‌ریزی برای موشک‌های پدافند هوایی برد بلند قرار دارد.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح درباره قصد روس‌ها مبنی‌بر تحويل S300 به ايران گفت: هنوز آن‌ها در اين ارتباط موضع‌گيری رسمی نكرده‌اند و چيزی به ما در اين زمينه اعلام نكرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی روز چهارشنبه در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران افزود: آن‌ها در ارتباط با قرارداد تكاليفی در برابر ما دارند و ما براساس مفاد قرارداد اين موضوع را پيگيری می‌كنيم.

وی در پاسخ به اين سوال كه آيا پولی از طرف ايران در مورد S300 به روس‌ها پرداخت شده است؟ گفت: اين موضوع طبق روابط بانكی اتفاق افتاده و طبق مفاد قرارداد روس‌ها تعهداتی دارند كه بايد عمل كنند و ما مفاد قرارداد را پيگيری می‌كنيم.

وی هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه اگر روس‌ها S300 را به ايران تحويل ندهند، آيا ايران در دريافت پولی كه به روس‌ها داده است مشكلی خواهد داشت؟ گفت: مشكلی نداريم ولی همان‌طور كه گفتم آن‌ها هنوز موضع رسمی به ما اعلام نكردند و ما فعلا چنين برنامه‌ای نداريم.

وزير دفاع در پاسخ به سوالی درباره اين‌كه سنايی نماينده مجلس و عضو كميته روابط دوستی ايران و روسيه اعلام كرده كه روس‌ها شرايط جديدی برای دادن S300 به ايران اعلام كرده‌اند، گفت: نه.

وی خاطرنشان كرد: روس‌ها اعلام كرده بودند كه بعد از قطعنامه شورا، مواضع خود را در ارتباط با اين موضوعات و همچنين موضوعات مختلف اعلام می‌كنند ولی تاكنون چيزی را منتشر نكرده‌اند.

وی با اشاره به اين‌كه " آن‌ها طبق قرارداد تكاليف و تعهداتی در برابر ايران دارند" گفت: ‌اين قرارداد ربطی به قطعنامه ندارد و موضوع كاملا دفاعی است.

وحيدی در پاسخ به اين سوال كه چه مدتی است كه روس‌ها در ارائه S300 تاخير كرده‌اند گفت: شايد بيش از يک سال.

وی گفت: ما از آن‌ها می‌خواهيم كه هرچه زودتر موضع‌شان مشخص كنند؛ چراكه از نظر ما آن‌ها در برابر انجام اين قرارداد دارای تعهد هستند.

وی همچنين گفت: ما در آينده نزديک در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های هوايی و دريايی دستاوردهای جديدی خواهيم داشت كه‌ آن را افتتاح می‌كنيم.

وزير دفاع همچنين در مورد بازرسی كشتي‌های ايراني كه بعضا از سوی برخي از كشورها مطرح شده است، اظهار كرد: آن‌چه كه در مورد بازرسی كشورها مطرح شده است، اين است كه يكی دو كشور به‌دنبال اين موضوع صحبت‌هايی را مطرح می‌كنند و توجهی به مسائل امنيت بين‌الملل و منطقه ندارند. كشورهايی كه به‌دنبال امنيت منطقه‌ای و بين‌المللی هستند، فكر نمی‌كنم در اين فرايند باطل وارد شوند و كار نادرستی انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین