کد خبر: ۱۰۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷

اسرائیل از ترکیه عذرخواهی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در صورت پذیرش شروط آنکارا از سوی تل‌آویو احتمال برگزاری دیدار دیگری میان طرفین وجود دارد و ترکیه کاملا مخالف برگزاری نشست‌هایی در سطح بالا میان مقامات خود و اسرائیلی نیست. 

اسرائیل آمادگی خود برای معذرت‌خواهی از ترکیه به خاطر حمله نظامیان این رژیم به کشتی‌های ناوگان آزادی غزه و پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان این حادثه را اعلام کرد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، به دنبال دیدار محرمانه «احمد داود اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه با «بنیامین بن الیزر»، وزیر بازرگانی اسرائیل که به گفته داوداغلو به درخواست طرف اسرائیلی صورت گرفت، در صورت پذیرش شروط آنکارا از سوی تل‌آویو احتمال برگزاری دیدار دیگری میان طرفین وجود دارد و ترکیه کاملا مخالف برگزاری نشست‌هایی در این سطح میان مقامات خود و اسرائیلی نیست. 

یک منبع دیپلماتیک ترک در این راستا گفت که امکان دارد دیدار محرمانه داود اوغلو و بن الیزر بتواند راه‌برون رفتی از بحران کنونی در روابط میان طرفین ترک و اسرائیلی باشد. 

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه تاکید کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با وزیر بازرگانی اسرائیلی بر شروط ترکیه مبنی‌بر لزوم معذرت خواهی رسمی تل‌آویو از آنکارا و پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه ناوگان آزادی و نیز لغو محاصره غزه تاکید کرده و هشدار داده بود که در صورت مخالفت طرف اسرائیلی با این خواسته‌های ترکیه، این کشور حریم هوایی خود را به طور کامل به روی هواپیماهای مسافربری اسرائیلی خواهد بست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین