کد خبر: ۱۰۲۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

مهمانپرست: آمریکا مسئول حفظ جهان شهرام امیری است

اسناد ربایش شهرام امیری به سفارت سوئیس تحویل شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده امریکا را مسئول حفظ جان شهرام امیری عنوان کرد و گفت: ایران از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از اتباعش به ویژه شهرام امیری استفاده خواهد کرد. 

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره پخش ویدئوی جدید شهرام امیری شهروند ایرانی ربوده شده توسط سازمان سیا و اظهارات متناقض سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت: اسناد ربایش شهرام امیری توسط سازمان سیا به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا تسلیم شده است. لذا انتظار داریم با توجه به وظیفه دولت آمریکا و وعده سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، مقامات آمریکایی هر چه زودتر نتیجه بررسی‌های خود در خصوص این تبعه ایرانی را اعلام نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: پخش ویدئوی جدید شهرام امیری در هفته گذشته تایید دیگری بر مواضع اعلام شده قبلی از سوی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بود و ما همچنان آمریکا را مسئول ربایش و حفظ جهان این شهروند ایرانی می‌دانیم و بر این اساس از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از شهرام امیری و دیگر اتباع دربند ایرانی استفاده خواهیم کرد.

مهمان‌پرست با انتقاد از به گروگان گرفتن یک انسان به منظور نیل به اهداف و اغراض سیاسی خاص تصریح کرد: مطالبه جدی خانواده شهرام امیری و افکار عمومی در ایران بازگرداندن هر چه سریع‌تر این هموطن به آغوش خانواده و جامعه ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اثبات ربایش و حضور امیری در آمریکا تاکید کرد: همان‌گونه که بارها اعلام نموده‌ایم اعتقاد داریم علی‌رضا عسکری نیز توسط نیروهای آمریکایی ربوده شده، بر این اساس انتظار داریم طرف آمریکایی بنا به ملاحظات انسانی مسئولیت خود در خصوص نامبرده را نیز پذیرفته و به روشن شدن وضعیت او کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین