کد خبر: ۱۰۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲

علی مطهری: وظیفه اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری است، نه قانون‌گذاری

مجلس تنها نهاد قانون‌گذاری کشور است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری با تاکید بر اینکه "مجلس تنها نهاد قانون‌گذاری کشور است" گفت: وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری است و باید از قانون‌گذاری پرهیز کنند. مخصوصا به‌خاطر اینکه مصوبات آنها توسط شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی تطبیق داده نمی‌شود. 

مطهری، نماینده تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم فرمودند وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری، وظیفه مجلس قانون‌گذاری و وظیفه دولت اجرا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: البته ممکن است گاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی اضطرارا قانون‌گذاری نیز کرده باشد که آنها همانطور که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند در حکم قانون است اما وظیفه اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی همان سیاست‌گذاری در امور فرهنگی است. به عنوان مثال نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تصویب و همین طور الگوی توسعه اسلامی ایرانی را ارائه کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه "به‌طور کلی تنها نهاد قانون‌گذاری در کشور مجلس شورای اسلامی است" خاطرنشان کرد: هم شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام از قانون‌گذاری پرهیز کنند. مخصوصا به‌خاطر اینکه قوانین مصوب آنها توسط شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی تطبیق داده نمی‌شود.

مطهری افزود: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهند قانونگ‌ذاری کنند به این معنی است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مجلس شورای اسلامی یک مجلس سنا نیز دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اکنون به صورت حیاط خلوت روسای جمهور دوره‌‌های مختلف درآمده که از آن طریق قوانین مورد نظر خود را بدون نظارت شورای نگهبان تصویب می‌کنند و در واقع مجلس را دور می‌زنند. لذا باید قانون‌گذاری توسط این شورا ممنوع و سیاست‌گذاری پیگیری شود.

علی مطهری در خصوص سرنوشت مصوبه مجلس درباره وقف اموال دانشگاه آزاد، گفت: بستگی به نظر شورای نگهبان دارد. شورای نگهبان نظر خود را اعلام کرد و مجلس نیز اظهارنظر خواهد کرد. اگر مجلس نظر شورای نگهبان را بپذیرد که مسأله تمام می‌شود اما در صورتی که نپذیرد این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود تا در آنجا تصمیم‌گیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین