کد خبر: ۱۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲

فدراسیون تکذیب نمی‌کند؛ شاید هر 13 وزنه‌بردار دوپینگی باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی درج خبری مبنی‌بر مثبت بودن 9 نمونه از 13 نمونه‌ای که فدراسیون پزشکی ورزشی آنها را مشکوک به دوپینگ اعلام کرده است، فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد پنهان کاری نخواهیم کرد و اگر همه نمونه‌ها نیز مثبت باشد، آن را اعلام خواهیم کرد. 

رضا پورعالی مدیر روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، گفت: خبری را که یکی از خبرگزاری‌ها مبنی‌بر مثبت شدن 9 نمونه داده را تکذیب می‌کنیم چرا که نه آزمایشگاه کلن، نه فدراسیون و نه کمیته مبارزه با دوپینگ هیچ‌کدام تایید رسمی‌ای بر این قضیه نداشتند. 

وی ادامه داد: اصلا شاید هر 13 نمونه مشکوک مثبت شد اما الان نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد. 

وی افزود: از آنجایی که فدراسیون خودش خواسته تا از هر 50 وزنه‌برداری که قرار است در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنند آزمایش بگیرد و این آزمایش‌ها را «وادا» انجام نداده، در صورت مثبت شدن نتایج، برای فرد جریمه و محرومیت در نظر گرفته می‌شود و هیچ مسئولیتی متوجه فدراسیون نخواهد بود. 

پورعالی ادامه داد: برای پاکسازی وزنه‌برداری انجام این آزمایش لازم بود، حتی رضازاده خودش خواست که نمونه‌گیری از تمامی نفرات انجام شود. آن زمان فدراسیون اصرار داشت حتی اگر 30 نفر هم دوپینگی شوند بهتر از آن است که دائما با مشکل مواجه شویم و برای پاکسازی این رشته نمونه‌گیری لازم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین