کد خبر: ۱۰۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
در دیدار با نمایندگان زن گرجستان

کلینتون: برای آزادی اراضی اشغالی گرجستان تلاش خواهیم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا در سفر به گرجستان گفت: «ما برای آزادی اراضی اشغالی گرجستان تلاش خواهیم کرد. مردم گرجستان نیز باید به‌طور دائم برای آزادی سرزمین‌های خود تلاش کنند.» 

به گزارش خبرگزاری ترند، هیلاری کلینتون گفت: «موفقیت‌های زیادی در زمینه اجرای اقدام‌های دموکراتیک در گرجستان انجام گرفته و اجرای این‌گونه اقدام‌ها باید ادامه یابند.» 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «توسعه گرجستان به اجرای این‌گونه اقدام‌های دموکراتیک بستگی دارد.» 

بنا بر این گزارش، هیلاری کلینتون دوشنبه پس از دیدار با «میخائیل ساکاشویلی»، رئیس‌جمهوری گرجستان در تفلیس به نقل از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان حمایت می‌کند. 

کلینتون گفت: «من حامل پیامی از سوی رئیس‌جمهوری اوباما هستم مبنی بر آنکه آمریکا قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان حمایت می‌کند؛ این پیامی است که در جریان دیدار روز 24 ژوئن در واشنگتن به‌طور صریح به همکاران روسی اعلام شد.» 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن قصد دارد از روسیه دعوت کند توافقنامه 12 آگوست سال 2008 میلادی میان ساکاشویلی و «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه درباره آتش‌بس را به‌اجرا درآورد. 

در این توافق‌نامه توقف اشغال و همچنین خروج نیروها از «آبخازیا» و «اوستیای‌جنوبی» و بازگشت آنها با مواضع تا پیش از مناقشه آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین