کد خبر: ۱۰۲۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲

اسامی داوران مرحله نیمه نهایی جام جهانی، اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال «فیفا» اسامی داوران مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 را اعلام کرد. 

روشن ایرماتف از سوی این کمیته برای قضاوت دیدار امشب تیم‌های هلند - اروگوئه در کیپ تاون انتخاب شده است و ویکتور کاسای دیدار فردا شب تیم‌های اسپانیا - آلمان را سوت خواهد زد. 

ایرماتوف 32 ساله جوان‌ترین داور حاضر در آفریقای جنوبی است . او که دیدار افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی را نیز سوت زده است تاکنون چهار بازی را قضاوت کرده است در بازی پنجم خود بازی حساس اروگوئه – هلند را سوت خواهد زد. 

قضاوت ایرماتوف در دیدار نیمه نهایی بالاترین افتخاری است که یک داور آسیایی در جام جهانی 2010 به آن رسیده است. 

رکورد ایرماتوف داور ازبکستانی جام جهانی 2010 با تعداد قضاوتهای بهترین داورهای جام جهانی 2006 برابر شد. 

بنیتو آرچوندیا مکزیکی و هوراچیو الیزوندا آرژانتینی که بازی فینال بین فرانسه و ایتالیا را قضاوت کرد هم در جام جهانی به حداکثر تعداد قضاوت در آن بازیها رسیدند و 5 بازی را داوری کردند. 

تاکنون جوئل کینیو فرانسوی و خورخه لاریوندا اروگوئه ای با 8 داوری در یک جام جهانی بیشترین تعداد داوری جام های جهانی را در دست دارند.علی بوسیم اماراتی هم با داوری 7 بازی و جمال شریف سوری و جمال الغندور مصری با شش بازی در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. 

کمک داوران ایرماتوف در این دیدار "رافائل ایلیاسف" ازبک و "باخادیر کوچکارف" قزاق خواهند بود. "یوییچی نیشیمورا" از ژاپن هم داور چهارم مسابقه هلند - اروگوئه است و "تورو ساگارا" به عنوان کمک داور ذخیره در این دیدار انتخاب شد. 

ویکتور کاسای مجار هم دیدار فردا شب بین تیم‌های آلمان و اسپانیا را سوت م‌زند. 

"گابور اروس" و "تیبور واموس" هر دو از مجارستان، وی را در امر قضاوت همراهی خواهند کرد. "فرانک دو بلیکر" بلژیکی داور چهارم است و "پیتر هرمانس"، هموطنش در نقش کمک داور ذخیره این مسابقه که در دوربان برگزار می‌شود، ظاهر خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین