کد خبر: ۱۰۲۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
پیش از ترک تهران به مقصد کشورهای مالی و نیجریه

احمدی‌نژاد: دیدگاه‌های ایران، برای برپائی نظم نوین جهانی را اعلام می‌کنیم

گروه D8 از تاثیر‌گذاری بسیاری در دنیای اسلام و حتی کل جهان برخوردار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، از ارایه پیشنهادات و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران برای برپایی نظم نوین و مدیریت عادلانه مناسبات جهانی در جریان اجلاس D8 خبر داد. 

محمود احمدی نژاد پیش از ظهر سه شنبه قبل از ترک تهران به مقصد کشورهای مالی و نیجریه درباره اهداف این سفرها اظهار داشت: مالی از کشورهای بزرگ غرب آفریقا به شمار می‌رود و روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. در این سفر به دنبال گسترش و تعمیق هر‌چه بیشتر روابط دوجانبه در بخش‌های گوناگون هستیم. 

وی افزود: نمایندگان بخش خصوصی کشورمان، برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی برای فعالیت در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و نیز توسعه همکاری‌ها در بخش کشاورزی و صنعتی طراحی کرده‌ اند که در جریان این سفر عملیاتی خواهد شد. 

محمود احمدی‌نژاد، در ادامه حضور در اجلاس گروه D8 را با اهمیت خواند و اظهار داشت: گروه 8 متشکل از 8کشور بزرگ اسلامی باجمعیت و موقعیت مهم اقتصادی، سیاسی بوده که از تاثیر‌گذاری بسیاری در دنیای اسلام و حتی کل جهان برخوردار است. 

احمدی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: D8 سازمانی نوپا و در حال پیشرفت بوده و از امکانات وسیع اقتصادی و توانمندی‌های علمی و صنعتی گسترده‌ای برخوردار است که همکاری این هشت کشور منجر به تشکیل بلوک قدرتمند اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در دنیا خواهد شد. 

وی خاطر‌نشان کرد: امروز گروه 8 با توجه به بحران جهانی اقتصاد و افول سیاسی قدرت‌های بزرگ و نیز نیاز بشریت به برپایی مناسبات عادلانه در عرصه بین‌المللی از ماموریت‌ها و مسئولیت‌های ویژه‌ای برخوردار و امید است‌ این اجلاس بتواند گام‌های موثری در پاسخ به نیازهای جدید جهانی بردارد. 

احمدی‌نژاد یادآور شد: در جریان این سفر همچنین با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه هشت دیدار و راه‌های گسترش روابط دو‌جانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین