کد خبر: ۱۰۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

احمد توکلی: چرا مسبب اصلی کهریزک در لیست متهمین نیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد توکلی با بیان اینکه قانون اساسی وظایف و اختیارات هر قوه را به روشنی بیان کرده است، گفت: اگر در فهم قانون اختلافی پدید آید، رافع اختلاف را تفسیر شورای نگهبان قرار داده (اصل ۹۸) و اگر اختلاف در فهم قانون عادی باشد، تعیین تکلیف را به مجلس سپرده(اصل ۷۳)، رئیس‌جمهور را که با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود، مجری قانون قرار داده (اصل ۱۱۳) و او را موظف دانسته که مصوبات مجلس را پس از طی مراحل قانونی امضا کند و برای اجرا در اختیار مسئولان قرار دهد.

به گزارش جهان، وی با بیان اینکه قوام کشور به احترام قانون و قانون‌پذیری متکی است اظهار داشت: اعتبار قانون نیز به رفتار قانون‌گذاران و مسئولان دیگر وابسته است. در سال‌های اخیر رفتارهایی مشاهده گردیده که به تضعیف قوه مقننه و بالمآل به تضعیف قانون ‌انجامیده است. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در مواردی در تصمیمات نمایندگان منافعی غیر از منافع مردم در میان است اظهار داشت: گاهی که سؤال یا امضای استیضاح یک وزیر در قبال مثلاً عزل یا نصب رئیس فلان اداره در حوزه انتخابیه پس گرفته می‌شود، یا بعضاً پیوندهای قومی تعیین‌کننده رئیس کمیسیون می‌گردد یا در تجلیل از این مقام دولتی یا آن مسئول دانشگاهی که هر دو زیر سؤال و اتهام هستند، بیانیه منتشر می‌شود یا به طرز غیرعادی طرحی در دفاع از یک دانشگاه پرمسأله در دستور قرار می‌گیرد و به جای اخطار قانون اساسی، طرح مساله‌دار رأی می‌آورد یا گاهی پیشنهادهای خلق‌الساعه کارشناسی نشده که بار مالی سنگین دارد، رأی می‌آورد، وقتی آدم‌های مسأله‌دار به‌عنوان مشاور به مجلس راه می‌یابند یا هنگامی که موضوعی با لابی قدرتمند بیرونی از طرف دولت یا غیر دولت به کرسی می‌نشیند چه نتیجه‌ای را در افکار عمومی انتظار داریم؟

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد درس گردن کشی در برابر قانون را به دیگران می‌دهد گفت: او به خود حق می‌دهد اگر به زعم خویش مصوبه‌ای را با قانون اساسی ناسازگار دید از اجرای آن خودداری کند. یا بدتر از آن در مقابل چشمان متعجب مردم در سیما بگوید من آن را اجرا نمی‌کنم. یا با تغییر نام مصوبات دولت به مصممات، آن‌ها را برای رئیس مجلس نفرستد یا از این صریح‌تر که متأسفانه اخیراً پیش‌آمده، دستور دهد که مصوبات و آیین‌نامه‌های دولت برای مجلس فرستاده نشود. یا از شرکت در مجمع تشخیص مصلحت در اجرای اصل ۱۱۲ و حکم رهبری خودداری ورزد. بلکه درس گردن‌کشی در برابر قانون را به دیگران می‌آموزد.

وی در بخش دیگری از نطق خود که در مجلس قرائت نشد و سایت الف آنرا منتشر کرده است می‌گوید: عدالت وقتی محقق می‌شود که قانون بر دارا و ندار، قوی و ضعیف، خویش و بیگانه، رفیق و رقیب، مقامات و مردم عادی یکسان حاکم شود. مثلاً در همین رسیدگی به جنایت بازداشتگاه کهریزک که جا دارد از همت قوه قضائیه تشکر کنم، جای سؤال باقی است که چرا آمر به انتقال بازداشت‌شدگان به کهریزک که سبب‌ساز اول بود در میان متهمان نبود؟ چرا هیچ اسمی از مقام قضایی که آن جوانان را به‌رغم اطلاع و اشرافی که به وضعیت بازداشتگاه داشت به آنجا گسیل کرد و در گزارش رسمی هیئت بررسی‌کننده مجلس، مسبب اصلی اعلام شد برده نمی‌شود؟

وی همچنین در رابطه با پرونده یک دانه درشت اقتصادی در بدنه دولت گفت: چرا در پرونده سوء‌استفاده از شرکت بیمه ایران عوامل مباشر ولی بی‌قدرت ماه‌هاست در زندان به‌سر می‌برند، ولی آن صاحب منصب بلندپایه زیر چتر حمایت قدرت حتی هنوز احضار هم نشده است؟ وقتی قانون با تبعیض اعمال شود سست و تدریجاً بی‌اعتبار می‌گردد، در نتیجه از اعتبار جمهوری اسلامی کاسته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
اقای توکلی :
حرفهایتان درست است والبته این از بد شانسی است که دولتی که خود را اصولگرا می‌داند چنین بلاهایی بر سر اصولگراها و قانون و ...بیاورد و کسی هم نتواند چیزی بگوید و اگر کلاهتان را قاضی کنید می‌فهمید که دولت خاتمی و تمام اصلاح طلبان و حتی تندروها هیچ‌گاه نتوانستند چنین کارهایی را با نظام بکنند(تهدید به عدم اجرای قانون تهدید به رفراندوم، چماق افشاگری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و دست بردن در امار و ....)
اینها (دولتی ها)خودشان را از امام و رهبری مومن تر می‌دانند و اگر رهبری دستوری بر خلاف میل‌شان بدهد (مثل قضیه مشایی) می‌گویند رهبری تحت فشار چنین کرده و ایکاش کسی هزینه برقراری این دولت را محاسبه می‌کرد و بیلان میداد و این سوال به قوت خود باقی است که این دولت چه چیز دارد که باید به این قیمت گزاف سر قدرت بماند:

1-در عرصه اقتصادی کدام فعالیت و کار رونق یافته وکدام امار تغییر کرده و با وجود اینهمه پول نفت دولت چه دستاوردی داشته است؟

2-در زمینه سیاسی دولت همه را به جان هم انداخته (مجلس صحنه حمله طرفداران اینها به مهره‌های درست و حسابی است ...چرا راه دور برویم همین سایت اقای توکلی بیشتر از سایت‌های سبزها مورد هجوم دولتی هاست )

3-در زمینه خارجی 4 قطعنامه تحریم علیه ما صادر شده و مملکت ما به 30 سال پیش برگشته ...فکر نکنید که این موضوع همه‌اش تقصیر خارجی‌ها و امریکاست بلکه باید فکر کنید دولتی که جز دشمن‌سازی در میان داخلی‌ها کاری بلد نیست در میان خارجی‌ها همین روش را نیز به‌کار می‌بندد.

4-از نظر فرهنگی دولت روش اصولگرایانه ندارد و حتی اصرار دارد بگوید با آدم‌های سوسول و ژیگول و بی‌حجاب و... مرزبندی ندارد و سعی می‌کند نشان دهد در مورد سیاست‌هایش از طرف ...تحت فشار است البته سیاست دولت بنام اصولگرایان نوشته می‌شود.

5-این دولت رهبری را هم خرج خودش کرده و هر جا کم می‌آورد از ایشان مایه می‌گذارد و کارهای بی‌اساسش را بنام ایشان می‌گذارد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۸
0
0
واقعا اصولگرایی زیبنده آقای توکلی است. همانگونه که اشتباهات رقیبان را به آنها گوشزد می‌کند با رفیقان نیز رفتار می‌کند؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر برای همه نه مانند بعضی نمایندگان که به جای وکیل مردم بودن وکیل دولت هستند و همین افراد متاسفانه باعث قوه‌ای می‌شوند که قرار بود در راس امور باشد. امیدوارم هرگز مجلس از افرادی مانند توکلی و کواکبیان خالی نشود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین