کد خبر: ۱۰۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱

سود 8 هزار تومانی دولت به ازاي واردات يک جفت كفش

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیریک تولیدی‌کفش گفت: در شرایط موجود فروش واحد تولیدی و پس‌انداز آن در بانک به مراتب سود بیشتری نسبت به تولید دارد. 

جواد شهبازی، افزود: افرادی را می‌شناسم که با سرمایه‌گذاری 300 میلیونی در بانک، ماهانه 5 میلیون تومان سود می‌گیرند و این درحالی است که هیچ گونه درگیری با کارگر‏، سازمان تامین اجتماعی، سازمان مالیات و عوارض هم ندارند. 

وی با بیان اینکه 300 میلیون تومان سرمایه در گردش این واحد تولیدی کفش است گفت: با این همه درگیری و زحمت ماهیانه همان 5 میلیون تومان سود می‌کنیم اما یک فرد با همین مبلغ در بانک این سود را به راحتی می‌گیرد. 

شهبازی اظهار داشت: 12 سال پیش خود من با 10 میلیون سرمایه در واحد تولیدی کفش ماهانه 2 میلیون درآمد داشتم اما حالا اوضاع به گونه‌ای شده که برخی اوقات به فکر تعطیلی این واحد می‌افتم. 

این فعال صنعت کفش گفت: کفش 8 هزار تومانی 12 سال پیش 25 درصد سود داشت ولی امروز کفش 30 هزار تومانی حدود 12 درصد سود دارد. 

وی گفت: با افزایش تعرفه‌های گمرکی در ورود مواد اولیه تولید کفش مثل چرم، چسب و... فشار مضاعفی به تولید‌کنندگان وارد می‌شود. 

شهبازی با طرح این پرسش که نمی‌دانیم چرا جزو اتحادیه تولید‌کنندگان کفش هستیم، خاطرنشان کرد: ما فقط جواز از اتحادیه گرفته ایم اما از خدمات خبری نیست. 

این فعال صنعت کفش گفت: نهادهای دولتی مثل سازمان تامین اجتماعی سازمان آب، برق و مالیات فقط می‌گویند پول بدهید اما در ارائه خدمات و کمک به تولید‌کننده حرفی برای گفتن ندارند. 

شهبازی با بیان اینکه در تمامی کشورهای دنیا صنعت کفش دارای دانشگاه است، گفت: اگر صنعتی نیروی متخصص نداشته باشد آینده‌ای هم نخواهد داشت. 

اوتصریح کرد: دولت برای گرفتن تعرفه 8 هزار تومان از هر کفش واردات مجوز ورود کفش چینی را به کشور می‌دهد وباعث ضرر و زیان تولید‌کنندگان داخلی می‌شوند. 

شهبازی گفت: فقط در رسانه‌ها شنیده‌ام که به واحدهای تولیدی وام بنگاه‌های زودبازده می‌دهند اما در عمل یک ریال هم به ما تسهیلات نداده‌اند. 

وی با اشاره به اشتغال‌زایی بالای صنعت کفش اظهار داشت: برای تولید 100 جفت کفش 15 تا 20 کارگر در واحد تولیدی فعالیت می‌کنند و این درحالی است که به همین تعداد در واحدهای چسب‌سازی، چرم‌سازی، کارتن‌سازی، تعمیرات ماشین‌آلات، پارافین و واکس شاغل هستند. 

این تولید‌کننده کفش گفت: چرا دولت و وزارتخانه‌هایی مثل کار، صنایع و بازرگانی از ما حمایت نمی‌کنند و راضی می‌شوند که این کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
0
0
آخه دولت جز جيب خودش به كسي فكر نمي كندفرياد از اين همه ظلم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین