کد خبر: ۱۰۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵

آیت‌الله صانعی، درگذشت علامه فضل‌الله را تسلیت گفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله صانعی در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت علامه فضل‌الله آورده است: بی شک ارتحال چنین عالمانی که در مبارزه با تحجر و واپسگرایی؛ درصدد ارائه چهره ای رحمانی از اسلام و دفاع آگاهانه و همه جانبه از مظلومین و مقاومت در برابر ظلم به بشریت فارغ از دین و ملیت می‌باشند؛ ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای حیات مسالمت‌آمیز بشریت خواهد بود.

متن این پیام که در وبسایت رسمی آیت‌الله صانعی منتشر شده است به شرح زیر است:

بسمه تعالی

“اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء”

ارتحال عالم ربانی و فقیه متقی آیت‌‌الله العظمی آقای حاج سید محمد حسین فضل‌الله (رحمة الله علیه) را به حضرت بقیة‌الله الأعظم (اروحنا له الفداء)، حوزه‌های علمیه و تمامی شیعیان جهان بالخصوص ملت سوگوار لبنان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک ارتحال چنین عالمانی که در مبارزه با تحجر و واپسگرایی؛ درصدد ارائه چهره‌ای رحمانی از اسلام و دفاع آگاهانه و همه جانبه از مظلومین و مقاومت در برابر ظلم به بشریت فارغ از دین و ملیت می‌باشند؛ ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای حیات مسالمت‌آمیز بشریت خواهد بود.

ایشان به حق یکی از فقیهان شجاع و آگاه به زمان و مکان در دنیای پرتلاطم فعلی بود که در ارائه نظریات فقهی خویش ناملایمات را به جان می‌خرید تا راه روشنی را برای روشن فکران و نواندیشان متعهد ترسیم نماید.

در خاتمه از خداوند رحمان برای آن مرحوم علوّ درجات، و برای بازماندگان آن فقید سعید بالخصوص آقازادگان محترم‌شان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

مشهد مقدس- یوسف صانعی
۲۴ رجب المرجب ۱۴۳۱
۱۶/۴/۱۳۸۹
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین