کد خبر: ۱۰۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۷

احمدی‌نژاد: فرهنگ غنی ایران و مالی، پاسخ‌گوی نیاز بشریت است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد، با تأکید بر اینکه امروز دو ملت ایران و مالی از میراث غنی فرهنگی برخوردار هستند که تبیین و ترویج آن می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز بشریت باشد، گفت: ایران و مالی مانند دو برادر و در کنار هم ضمن تلاش برای پیشرفت و آبادانی باید از منافع ملت‌های خود دفاع کنند. 

دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع نمازگزاران مسجد «سانکوره» شهر تمبوکتو مالی با اشاره به ریشه‌های عمیق الهی و انسانی دو ملت ایران و مالی، اظهار داشت: برادری دو کشور در بستر عشق و ایمان به اسلام ناب شکل گرفته است، اندیشه، اخلاق و رفتار مردم این سرزمین با ملت ایران مشترک است.

وی شهر تمبوکتو را سرشار از گنجینه‌های بزرگ بشری دانست و گفت: وجود آثار غنی فرهنگی در این شهر نشانه‌ای از حیات طیبه انسانی و گنجینه عظیم فرهنگی و انسانی است که هنوز ناشناخته مانده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مالی از فرهنگ، ارزش‌ها و تمدن مشترک بر خوردارند، گفت: آثار تاریخی دو کشور نشان‌دهنده فرهنگ و هنر غنی دو ملت است.

وی تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که سرکشان و مستکبران ، دست از تجاوز و اشغال بردارند و در این رابطه مردم مالی به خوبی اثبات کرده‌اند که می‌توانند در برابر استعمارگران ایستادگی کنند. 

احمدی‌نژاد، با بیان اینکه خدای متعال انسان را برای برپایی زندگی سعادت‌مند خلق کرده است، گفت: خداوند،حیات طیبه و سعادتمند را در همین جهان برای انسان در نظر گرفته است که انسان باید با حرکت در مسیر الهی به این زندگی دست یابد.

وی افزود: باید به دورانی برسیم که عدالت به‌طور کامل در جهان فراگیر شده و ظلم و تبعیض نابود و سلاح‌ها به قلم تبدیل شود. دراین زمینه پیامبران الهی وعده داده‌اند فرزندی از نسل پیامبر اسلام جهان را از شر مستکبرین نجات خواهد داد. امروز دوران مستکبران به پایان رسیده، به‌طوری که فریاد «الله‌اکبر» و کلمه توحید «لااله الا‌الله» در جهان طنین‌انداز شده است.

احمدی‌نژاد عظمت ظاهری مستکبران را یک توهم خیالی دانست و گفت: ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه با هم و در کنار هم می‌توانند در برپایی جهانی سرشار از صلح و عدالت با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند.

وی تأکید کرد: ‌امروز در ایران و مالی دو ملت مومن، آگاه و مجاهد زندگی می‌کنند، به‌طوری که دو کشور در کمال صداقت و برادری با هم فعالیت می‌کنند، دو ملت دارای اهداف مشترکی هستند و تا پیروزی نهایی و برپایی عدالت در کنار هم خواهند ماند.

احمدی‌نژاد، تصریح کرد: ایران و مالی مانند دو برادر و در کنار هم، ضمن تلاش برای پیشرفت و آبادانی باید از منافع ملت‌های خود دفاع کنند.

وی افزود: امروز دو دولت مصمم هستند تجربیات خود را در عرصه‌های گوناگون برای پیشرفت و تعالی دو ملت با یکدیگر مبادله کرده و خود را برای برپایی عدالت جهانی آماده کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین