آفتاب: در ایام جام جهانی یکی از مواردی که مکرر برای علاقمندان به فوتبال از صدا و سیما پخش میشود تبلیغات شرکت همراه اول میباشد که این شرکت هزینههای تبلیغات گزاف این مسابقات را برای جذب بیشتر مشتری پرداخت نموده است. به نظر شما هزینههای این تبلیغات هنگفت از کجا حاصل میشود؟
اکنون یک حساب ساده را انجام میدهیم.
به نظر شما شرکت همراه اول چند مشترک سیمکارت دائمی دارد؟
آنچه از جستجو در آمار و اطلاعات و گزارشهای ارائه شده دیده میشود، میتوان بر روی تعداد 20میلیون مشترک دائمی توافق نمود.
ودیعهای که شرکت همراه اول از مشتریان خود دریافت نموده چقدر است؟
با توجه به اینکه این قیمت از ابتدا تاکنون متغیر بوده یعنی از حدود 400 هزار تومان تا 130هزار تومان میتوان با محاسبه میانگین وزنی به معدل 200هزار تومان دریافتی از هر مشترک رسید.
حال این مبلغ را در تعداد مشترکین ضرب میکنیم و به عدد 4000 میلیارد تومان اعتبار که متعلق به مشترکین است و در اختیار شرکت همراه اول است رسید.
با فرض اینکه تمام آن 200 هزار تومان ودیعه نبوده و مبلغی بابت هزینههای جاری تهیه سیمکارت باشد میتوان روی حدود 3000 میلیارد تومان کل ودیعهای که در اختیار شرکت همراه اول است توافق نمود. محاسبه سود حاصل از این سرمایه نیز به عهده خواننده محترم، تا بتوان یکی از منابع درآمد هزینههای ناشی از تبلیغات در رادیو و تلویزیون و...... شرکت همراه اول را یافت.
حال عواید مشترکان یا بهتر است بگوییم سهامداران بدون سهم از این مبلغ ودیعه چیست؟ تنها اینکه اگر شما در پایان هر دوره بیشتر از 15 درصد مبلغ فوق هزینه مکالمه داشته باشید؛ یعنی30هزار تومان، و به هر دلیل پرداخت ننمودهاید ارتباط شما یک طرفه شده و سپس قطع میگردد یعنی اینکه تنها تا سقف 30هزار تومان اعتبار در نزد شرکت همراه اول دارید و 170هزار تومان دیگر هیچ. این است رسم مشتریمداری در کشور ما.
آفتاب مطمئنم که دوست داری فردا نصف جمعیت ایران در یک جنگ کشته شوند و کشور پیروز جنگ حزب شما را به قدرت برساند.
می دانم که نظر را تایید می کنی.