کد خبر: ۱۰۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷

یکی از کمیسیون‌های مجلس منحل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه تجارت به دلیل "به حد نصاب نرسیدن جلسات کمیسیون"، بنا به دستور هیأت‌ رئیسه مجلس منحل شد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده مردم قائنات و رئیس کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه تجارت، با اشاره به روند رسیدگی به این لایحه گفت: اخیراً به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسات کمیسیون، طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار انحلال و رسیدگی به این لایحه در کمیسیون واحدی شدم.

وی افزود: پس از این نامه و به‌دلیل غیبت‌های مکرر نمایندگان، شهاب‌الدین صدر نایب رئیس دوم مجلس بر اساس تصمیم هیأت‌رئیسه دو هفته در جلسات کمیسیون حاضر شد تا روند برگزاری جلسات ادامه یابد؛ اما در این دو هفته که 4 جلسه تشکیل دادیم باز هم با غیبت‌های مکرر نمایندگان، کمیسیون به حد نصاب نرسید.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: بر این اساس، هیأت رئیسه به این نتیجه رسید که رسیدگی و بررسی لایحه تجارت باید به یک کمیسیون ارجاع و لایحه در آن کمیسیون رسیدگی شود؛ از این رو هیأت رئیسه تصمیم گرفت که لایحه مذکور را هم‌زمان با انحلال کمیسیون مشترک به یکی از کمیسیون‌های اقتصادی یا قضایی ارجاع دهد.

قربانی ادامه داد: کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه تجارت توسط هیئت‌ رئیسه منحل شده است البته نمایندگان می‌توانند بدون حق رأی، در روند رسیدگی به این لایحه در کمیسیونی‌ که هیئت‌رئیسه مشخص می‌کند، مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: هیأت رئیسه هنوز کمیسیونی را که لایحه تجارت در آن رسیدگی خواهد شد، معین نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین