کد خبر: ۱۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹

مدودوف: ایران به سلاح هسته‌‌ای نزدیک شد

باقیمانده‌های جنگ سرد در روابط روسیه ‌ـ ‌آمریکا به تاریخ می‌پیوندند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدودف، رئيس‌جمهور روسيه، ديروز در جمع سفراي كشورهاي خارجی در مسكو مدعی شد ايران در حال نزديک شدن به توانائی ساخت سلاح هسته‌ای است.

اين اظهارات كه در پی سفر رئيس‌جمهور روسيه به واشنگتن و گفت‌و گوهای خصوصی وی با اوباما و همچنين مبادله هم‌زمان جاسوسان آمريكا و روسيه صورت می‌گيرد باعث شگفتی محافل سياسی شده و در جهت آمريكائی‌تر شدن سياست و موضعگيری‌های ساكنان كاخ كرملين ارزيابی می‌گردد. 

باقیمانده‌های جنگ سرد در روابط روسیه ‌ـ ‌آمریکا به تاریخ می‌پیوندند 

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که همکاری مسکو با شرکای کشورهای مشترک المنافع بسیار حائز اهمیت است و نباید آن را در برابر روند همکاری‌ها با اروپا، آمریکا و کشورهای آسیایی قرار داد. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی که دوشنبه با حضور سفرا و نمایندگان روسیه در کشورهای خارجی برگزار شد، گفت: «با وجود اهمیت همکاری با غرب و سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا‌ـ‌اقیانوس آرام هنوز هم اولویت بسیار مهم همکاری با شرکای کشورهای مشترک المنافع است.» 

مدودف در همین حال خواستار آن شد که از مقابل هم قرار دادن روند همکاری در چارچوب ساختار کشورهای مشترک المنافع با روندهایی که در مسیر همکاری با اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه انجام می‌شود، خودداری شود. 

مدودف گفت که باقیمانده‌های جنگ سرد در روابط روسیه‌ـ‌آمریکا به تاریخ می‌پیوندند. 

وی گفت :«نتایج همکاری با آمریکا نشان می‌دهد که طی مدتی کوتاه می‌توان به‌طور ریشه‌ای اوضاع امور را تغییر داد.»
 
خبرگزاری ریانووستی همچنین گزارش داد که مدودف تاکید کرده که نباید تسلیحات در فضا مستقر شوند. 

رئیس‌جمهوری روسیه در برابر سفرا و نمایندگان روسیه در خارج از کشور تاکید کرد: «ما مخالف روش‌های یک‌جانبه نسبت به مسئله سپر ضد موشکی و مخالف استقرار تسلیحات در فضا هستیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
از شما قراره بخریم یا از چین!؟ فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین