کد خبر: ۱۰۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت و گو با آفتاب:

اگر نظارت به خوبی اجرا شود، گردنکشی در برابر قانون وجود نخواهد داشت

باید همواره بر قانون گرایی در همه سطوح تاکید داشت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار آفتاب درخصوص جايگاه قانون در كشور اظهارداشت: متخلف از قانون در جمهوري اسلامي جايگاهي ندارد.

وي ادامه داد: تخلف از قانون تخلف از شرع است ما قوانين جمهوري اسلامي را قوانين شرع مي دانيم زيرا شوراي نگهبان همه قوانين را با شرع و قانون اساسي مطابقت مي دهد بنابراين هيچ قانوني در كشور خلاف شرع نيست و همه موظف به اجراي آن هستيم.

عضو كمسيون امينت ملي وسياست خارجي مجلس تصريح كرد: كسي كه به قوانين احترام نمي‏گذارد به نوعي با شرع مشكل دارد و لازم است با وي در هرجايگاهي كه هست برخورد شود.

وي راهكار نهادينه شدن فرهنگ قانون پذيري در كشور را تمرين و ممارست دانست و گفت: بايد در همه مقاطع زماني بر اين موضوع مهم تاكيد شود تا به جايگاهي برسيم كه بدون تاكيدات فراوان كه اين روزها شاهد آن هستيم قانون اجرايي شود و همه مطيع آن باشند.

ابراهيمي نظارت مجلس را راهكار ديگر اجراي صحيح قوانين خواند و گفت: قريب 160 جريان نظارتي در مجلس كار نظارت بر حسن اجراي قوانين را بر عهده دارند كه اگر اين جريانات نظارتي كار خود را به خوبي انجام دهند مي توانيم شاهد اجراي قوانين و عدم گردن كشي در برابر قانون باشيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین