کد خبر: ۱۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲

نهاوندیان : اشتغال مولد باید هدف اصلی برنامه پنجم باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نهاوندیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا ، با اعلام مطلب فوق، اضافه کرد : این امر میسر نمی شود ، مگر با بسیج همه ی امکانات ومنابع مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی و همه باید در مسیر حمایت از تولید ملی که بر پایه تولید صادرات محور بنا نهاده شده است گام بردارند و نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند . 

عضو شورای پول و اعتبار افزود: برنامه پنجم توسعه یک منشور تعاملی بین سیاست گذاران و فعالان بخش خصوصی در بخش اقتصادی آن ، که از از سویی مواد صریحی در بعد اقتصادی در آن بیان شده است .
رییس پارلمان بخش خصوصی خاطر نشان ساخت : اگر برنامه به درستی اجرا شود، می توان آن اعتمادزایی لازم را جهت ایجاد ثبات لازم در فضای اقتصادی ایجاد کرد . 

وی اضافه کرد : امیدواریم در تعاملی که بین دولت و مجلس صورت می گیرد با مشارکت صاحبنظران و فعالان اقتصادی ، سند برنامه یک متن کامل تری وراهگشاتری شود. 

این فعال اقتصادی ادامه داد : با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و مسایلی که ما در رابطه با ایجاد فرصت های شغلی در گذشته با آن روبرو بوده ایم ، حتما می بایستی در 5 سال پیش رو عمده ترین اهتمام ما مصروف ایجاد فرصت شغلی در اقتصاد ملی شود . 

این عضو شورای پول و اعتبار در پاسخ به پرسشی در مورد تعیین نرخ جدید ارز اظهار داشت : اولین یارانه ایی که می بایست هدفمند شود یارانه ایی است که به واردات کشور تعلق می گیرد، این یارانه در حال حاضر به ضرر اقتصادی ملی است و می بایست متوقف شود . 

نهاوندیان در این باره تصریح کرد : تعیین نرخ جدید ارز نباید طوری باشد که تولید کننده داخلی در رقابت نابرابر با واردات خارجی قرار بگیرد و صادر کننده قدرت خرید خود را از دست بدهد. 

رییس پارلمان بخش خصوصی در پایان تاکید کرد :دولت باید نرخ واقعی ارز را تثبیت کند نه نرخ اسمی آن را ، و متناسب با نرخ تورم نرخ ارز را تعیین کند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین