کد خبر: ۱۰۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶

دبیرکل موتلفه اسلامی: حزب ولایت وجود خارجی ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه‌ اسلامی، اظهارات محموداحمدی‌نژاد که جناح‌بندی‌های سیاسی را عامل آسیب به ارزش‌های انقلاب خوانده‌است، نوعی خروج از ممشای رهبری دانست. 

محمدنبی حبیبی تاکید کرد که بر خلاف سخنان احمدی‌نژاد، حزب ولایت وجود خارجی ندارد. 

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به تعدد و تکثر احزاب به دیده یک فرصت نگریسته شده و آن را نیز به رسمیت می‌شناسد، گفت: نفی ارزش‌های انقلاب در وجود احزاب و جناح‌بندی‌ها نیست، در عدم التزام به ولایت، اسلام، انقلاب و نظام است. 

حبیبی افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب طی سه دهه گذشته وجود جناح‌بندی و قطب‌بندی سیاسی را مورد تایید و حتی حمایت قرار داده‌اند، لذا طرح موضوعی که خارج از اراده امام (ره) و رهبری است نوعی خروج از ممشای رهبری است که باید در آن دقت نظر داشت. 

وی ادامه داد: "حزب ولایت" وجود خارجی ندارد و امام (ره) و رهبری معظم انقلاب حتی یک بار هم به آن تفوه نکرده‌اند. البته اینکه هر حزبی سعی کند خود را به معیارهای حزب‌الهی نزدیک کند ، امری پسندیده است اما هرگز نمی‌تواند خود را تنها مصداق واقعی حزب‌الله بداند. آقای رئیس‌جمهور، در اینکه برخی از جناح‌بندی‌ها و احزاب به اسلام و کشور خیانت کرده‌اند تردیدی نیست، ولی تعمیم دادن این قضاوت به هر نوع جناح‌بندی سیاسی و هر حزبی حرف ناصوابی است که ان‌شاءالله به آن توجه خواهید داشت. 

حبیبی با اشاره به اینکه باید به همه علائق و سلایق اصولگرایی در خیمه‌ ولایت احترام گذاشت هر ضلع از اضلاع اصولگرایی به اندازه فهم خود از امام (ره) و رهبری اطاعت می‌کنند، تصریح کرد: هنر ما باید در فرآیند اجماع‌سازی و تحقق فرامین رهبری خود را نشان دهد، نه در منها کردن اضلاع اصولگرایی از هم. 
پروژه اختلاف‌افکنی بین دولت و ملت و نیز ایجاد اختلاف بین حاکمیت شکست خورده است. اکنون برخی به فکر اختلاف بین اصولگرایان افتاده‌اند. آن‌ها باید بدانند عقلانیت اسلامی حاکم بر روابط اصولگرایان به ویژه تبعیت از رهبری معظم انقلاب به آنها چنین اجازه‌ای را نخواهد داد. برخی در نوع روابط و گفتگو میان اصولگرایان اخلال می‌کنند، ما باید متوجه این اخلال باشیم. 

وی افزد: اصولگرایان باید یک ادبیات اخلاقی و انسانی را حاکم بر روند گفتگوهای خود کنند و از هرگونه اعمال و رفتار خارج از ادب و نزاکت سیاسی پرهیز نمایند. اصولگرایان نقد درون گفتمانی را همواره به عنوان یک ارزش پاس می‌دارند. این نقد باید ادب و آداب منطقی خود را داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین