کد خبر: ۱۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

آیت‌آلله مکارم شیرازی: بحث آزاد شدن حجاب در ایران، خنده‌دار است

برخورد با بدحجابی با برخوردهای خشن کارساز نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این مرجع تقلید گفت: برخورد با بدحجابی با برخوردهای خشن کارساز نیست. کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدالله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است. 

به گزارش شبکه ایران، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در صحن جامع حرم مطهر رضوی، گفت: فاجعه جنایت رضاخان در مسجد گوهرشاد با وجود این همه شهید جای هیچ شک و تردیدی را در مسئله حجاب باقی نمی‌گذارد و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: بدحجابی تبعات فراوانی از جمله تزلزل خانواده‌ها، زیاد شدن فحشاء، به وجود آمدن بچه‌های بی‌سرپرست و گناهان فراوانی برای زن و مرد را در جامعه به‌همراه خواهد داشت.

ایشان زمزمه بعضی از افراد جامعه را مبنی بر آزاد شدن حجاب خنده‌دار عنوان کرد و افزود: آزاد شدن حجاب، آزادی شراب‌خواری، فحشاء، ربا و گناهان دیگر را موجب می‌شود و دیگر عنوانی از جامعه اسلامی هم باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر را در جامعه خواستار شد و تصریح کرد: زمزمه‌های آزاد شدن حجاب از سوی افرادی غرب‌زده است و مسئولان باید تمام تلاش خود را در مبارزه با بدحجابی معطوف کنند تا مردم انگ کاستی و طرفداری از لیبرال اخلاقی را به آن‌ها وارد نسازند.

ایشان همچنین برخورد با بدحجابی را با برخوردهای خشن کارساز ندانست و ادامه داد: کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدلله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است.

بنابر گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، این مرجع در قسمت دیگری از سخنانش هدف آفرینش موجودات را نیاز خداوند ندانست و گفت: خداوند وجودی بی‌نهایت است و هدف آفرینش موجودات و انسان‌ها، جود و کرم خداوند بر بندگان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: خداوند برای انسان‌ها هدفی مقرر کرده است و برای رسیدن به این هدف وسایل و امکاناتی مانند بعثت 124 هزار پیامبر و اولیای الهی را فراهم ساخته است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: خداوند برای جلوگیری از غفلت به زرق و برق دنیا، واعظانی را قرار داده است که آیات الهی، انبیاء، اولیای الهی و حتی کاخ‌های ویران شده پیشینیان، قبرستان‌ها، تاریخ بشر و برگ پژمرده درختان در پائیز از دسته این واعظان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین