کد خبر: ۱۰۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
در نهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری‌

کواکبیان: عده‌ای هر منتقدی را اپوزیسیون نظام معرفی می‌کنند

برخی هیچ مرزبندی بین نیروهای دلسوز و اغتشاش‌گران قائل نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری‌ با حضور دبیرکل، اعضای شورای مرکزی، اعضای دفتر سیاسی، مسوولان کمیته‌ها و شاخه‌های دفتر مرکزی و دبیران استانی این حزب روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس شورای اسلامی، مصطفی‌کواکبیان دبیرکل حزب مرد‌م‌سالاری در این مراسم با ترسیم آرایش نیروها در فضای سیاسی کنونی و همچنین تبیین شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی حاکم برکشور و تشریح نارسائی‌ها و اختلافات ناشی از حوادث پس از انتخابات خرداد ۸۸، تنها راه برون رفت از مشکلات را پایبندی همگانی به قانون اساسی با محوریت اصل ولایت فقیه و همچنین در نظرگرفتن مطالبات مردم در چارچوب قوانین مصوب مجلس دانست.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس «ایستادگی در مقابل قانون را از ناحیه هرکس که باشد ظلم به عظمت حضور حماسی و چشمگیر مردم و مشارکت حداکثری آنان در دهمین دوره ریاست جمهوری» دانست و اظهار کرد: ما بارها گفته‌ایم عده‌ای نمی‌خواهند حوادث پس از انتخابات پایان یابد و همواره درصدد هستند تا هیچ‌گونه مرزبندی بین نیروهای دلسوز و اصلاح‌طلبان خط امامی با اغتشاش‌گران و براندازان ایجاد نشود. این عده گویا دوست می‌دارند خود را مدعی انحصاری حمایت از نظام تلقی و هر منتقدی را اپوزیسیون نظام معرفی کنند تا به راحتی با انگ چسباندن او را از میدان به در کنند. این عده افراد خودسر کارشان به جایی می‌رسد که به دلیل آن‌که مخالف یک مصوبه هستند، در مقابل مجلس شورای اسلامی صف‌آرائی و نمایندگان مجلس را مزدوران اجانب معرفی می‌کنند.

وی معتقد است: همین عده مراسم بسیار با شکوه ۱۴خرداد در حرم مطهرامام خمینی(ره) را به آن صورت خراب می‌کنند. به بیوت علما و مراجع قم هجوم می‌برند و عجیب آن‌که این همه اقدامات را به بهانه حمایت از نظام انجام می‌دهند در حالی که رهبری معظم انقلاب این عده را به انصاف فراخوانده و تاکید کرده‌اند که مبادا از اقدامات و نوشته‌های ما بذر تشتت و اختلاف پراکنده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نامه رییس‌جمهور به شورای نگهبان گفت: البته این‌گونه مسائل فراوان وجود دارد. آیا همچون سه دهه گذشته، آیین‌نامه‌های مصوب دولت را جهت تطبیق نباید به مجلس فرستاد؟ آیا می‌توان تصور کرد مبلغ دو میلیارد دلار مصوب مجلس در بهمن ماه ۸۸ همچنان ابلاغ و اجرا نشده باشد؟ به نظر می‌رسد در این‌گونه موارد بر اساس قانون اساسی ما مجلسیان کوتاهی می‌کنیم و به وظایف دقیق خویش عمل نمی‌کنیم؛ زیرا وقتی مجلس تقاضای تحقیق و تفحص در مبحث بازداشتگاه کهریزک و یا حساب ذخیره ارزی را که حق قانونی و کلای مردم است تصویب نمی‌کند، وقتی مجلس اعلام وصول برای تقاضای استیضاح یک وزیر را آن‌قدر معطل می‌کند که دیگر انگیزه‌ای برای پیگیری نمایندگان متقاضی باقی نماند. وقتی وزارتخانه‌ها نیازی نمی‌بینند در برابر تذکرات مکرر نمایندگان پاسخگو باشد؛ لذا این‌گونه مماشات مجلس و کوتاه آمدن‌ها قطعا برخی را برای تخلف از قوانین جری‌تر می‌کند؛ لذا ما بارها تاکید کرده‌ایم برای داشتن دولت مطلوب باید ضعف‌های مجلس را برطرف کرد والا همه دولت‌ها وسوسه گریز از مرکز را دارند که باید توسط نمایندگان مجلس مهار شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محکوم کردن قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل اظهار امیدواری کرد که «سیاست خارجی با کمک دیپلماسی پارلمانی به سمت و سوئی حرکت کند که نه تنها دیگر قطعنامه‌ای نداشته باشیم بلکه پرونده هسته‌ای از شورای امنیت به شورای حکام باز گردد. به شرط آن‌که عده‌ای غیرمطلع تصور نکنند که گویا صدور قطعنامه علیه ما کار مفیدی است.»

وی با محکوم کردن جنایت اخیر تروریست‌ها در زاهدان نیز گفت: آیا انفجار مسجد جامع زاهدان که یک عده در حال خواندن دعای کمیل هستند مصداق تروریسم نیست؟ پس کجا هستند مدعیان طرفداری از حقوق بشر؟ البته مسئولان ذیربط باید به صورت جدی موضوع را پیگیری کنند تا با ریشه‌یابی دقیق سایه شوم و بساط اقدامات تروریستی از سر مردم استان سیستان و بلوچستان برچیده شود و نباید در این زمینه بحث شیعه و سنی مطرح شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: انتظار این است؛ حالا که رییس‌جمهور می‌گوید آزادترین دولت‌های دنیا را داریم، لایحه‌ای به مجلس بیاورند که ما به جای اشخاص به احزاب رای دهیم و نظام حزبی انتخابات را بر پا سازیم، زیرا بر پایی چنین نظام انتخاباتی مهم‌ترین نشانه مردم‌سالاری و اساسی‌ترین ابزار تقویت احزاب است.

مدیر مسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به آینده فعالیت احزاب اصلاح‌طلب گفت: شکی نداشته باشید که اصلاح‌طلبان واقعی و خط امامی فعال‌تر از گذشته برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و برآمده از خون شهیدان در صحنه باقی خواهند ماند و به همه اصول نظام از جمله مرجعیت و فقاهت هم ملتزم هستند.

در نهمین اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری تصمیماتی در مورد نهمین کنگره این حزب که در بهمن ماه برگزار خواهد شد اتخاذ گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین