کد خبر: ۱۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶

تامین اجتماعی توان مالی افزایش حقوق بازنشستگان را ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در پاسخ به اعتراض کانونهای بازنشستگی به افزایش 6درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: افزایش این رقم با توجه به شرایط درآمدی سازمان مشکلات مالی به همراه دارد و در صورت تجدیدنظر ابتدا باید منابع درآمدی آن تامین شود.

علی ذبیحی در گفتگو با مهر پیرامون اعتراض کانونهای بازنشستگی به افزایش 6 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران افزود: مجلس افزایش 6 درصد حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را در بودجه سال 89 به تصویب رسانده و دولت را موظف کرده تا دستورالعمل اجرایی آن را برای اجرا به دستگاهها ابلاغ کند. همچنین در بودجه سال 89 سازمان تامین اجتماعی که توسط هیئت امنا تصویب و به سازمان برای اجرا ابلاغ شده میزان افزایش حقوق 6 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ما اکنون باید به فکر ساز و کار پرداخت این مبلغ به بازنشستگان باشیم، تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به وضعیت معیشتشان همچنان درخواست افزایش این رقم را دارند که متاسفانه باید اذعان کرد افزایش این رقم با توجه به شرایط درآمدی سازمان برای ما مشکلات مالی به همراه دارد و به همین دلیل اگر هم قرار باشد تجدید نظری در این باره صورت بگیرد و این رقم افزایش یابد باید منابع درآمدی آن هم مشخص شود تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه درباره روند پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: پیگیری مطالبات از دولت به صورت مکرر در حال انجام است و تا این لحظه به جز احتساب بدهی که احتمالا امسال به این رقم افزوده می شود، دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود 20 هزار میلیارد تومان بدهکار است.

ذبیحی تصریح کرد: رئیس جمهور قول داده که تا پایان دولت دهم پرداخت مطالبات به صفر می رسد.

در صورت فروش سهام سازمان با کسری بودجه روبرو نمی شویم

وی درباره رقم بودجه امسال سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بودجه سازمان در سال 89 حدودا 15 هزار میلیارد تومان است.

ذبیحی درباره کسری بودجه احتمالی امسال این سازمان گفت: اگر تعهداتی که در قبال واگذاری سهام از طرف دولت پیش بینی شده به ما واگذار شود، بخشی از سهام این سازمان نیز در حوزه هایی که نیاز است به فروش برسد و حدود دو هزار میلیارد تومان نیز از طریق فروش سهام یا سود سهام شرکتهای سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی تامین شود امسال دچار کسری بوجه نمی شویم اما اگر این منابع محقق نشود که تا کنون نشده امسال هم با کسری بودجه مواجه می شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
این شش درصد هم . مردم را بازیچه قرار دادید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین