کد خبر: ۱۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
منابع خبری کره‌جنوبی گزارش دادند:

کره‌شمالی پلوتونیوم کافی برای ساخت چندین سلاح هسته‌ای را دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع خبری کره‌جنوبی گزارش دادند که به‌نظر می‌رسد کره‌شمالی در حال حاضر به پلوتونیوم کافی برای ساخت چندین سلاح هسته‌ای مجهز شده باشد. 

به گزارش روزنامه چسون ایلبو، خبرگزاری «یونهاپ» در حالی که تنش بین دو کره بعد از غرق شدن رزم‌ناو «چئونان» پررنگ‌تر شده است گزارش داد که شواهد نشان می‌دهد کره‌شمالی به 10 کلاهک هسته‌ای مجهز است اما در حال حاضر نشانه‌ای مبنی بر این‌که پیونگ‌یانگ برنامه‌ای برای اجرایی کردن قابلیت‌های هسته‌ای خود داشته باشد، وجود ندارد. 

از طرف دیگر کره‌جنوبی نیز اعلام کرد که موشک دوربرد «کروز» را که قابلیت هدف قراردادن پایگاه‌های هسته‌ای و نظامی در کره‌شمالی را دارد، توسعه داده است. 

بنا بر این گزارش، کره‌جنوبی موشک دوربرد «هیونمو-3c» که بردی برابر 930 مایل دارد و می‌تواند اهداف نظامی و هسته‌ای کره‌شمالی را نشانه بگیرد، ارتقا داده است. 

این موشک دوربردترین سلاح در زرادخانه کره‌جنوبی خواهد بود. 

محدودیت‌های برد این موشک تحت پیمانی با آمریکا مورد توافق قرار گرفته است که این مسئله نگرانی‌هایی را درباره احتمال به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در منطقه به وجود آورده است. 

در این گزارش آمده است که این موشک زمین به زمین در نزدیکی مرز کره‌شمالی نصب می‌شود. این موشک که حدود 450 کیلیوگرم وزن دارد، می‌تواند تا شعاع 2 متری هدف خود را تخریب کند. 

به‌رغم توافق با آمریکا، کره‌جنوبی می‌تواند موشک‌های دوربرد کروز را تا زمانی که ظرفیت حمل آنها کمتر از 500 تن باشد، توسعه دهد. 

این موشک همچنین قابلیت نشانه رفتن اهدافی در چین، ژاپن و روسیه را نیز دارد. 

کره‌شمالی و کره‌جنوبی همچنان به لحاظ تکنیکی در حال جنگ هستند و قرارداد متارکه جنگ که به نبرد سه ساله دو کشور در سال 1953 میلادی پایان داد هرگز به‌طور رسمی با پیمان صلح جایگزین نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین