کد خبر: ۱۰۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
فرمانده کل نیروی انتظامی؛

مسأله زاهدان قومی، ‌قبیله‌ای نیست که با ریش‌سفیدی حل شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از پیشنهاد نماینده مردم زاهدان مبنی بر حل مسائل امنیتی این شهر با ریش‌سفیدی مردم همچون گذشته، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ریش‌سفیدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود 150 نفر را شهید کنند. 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد نماینده مردم زاهدان که از دولت خواسته بود «اجازه دهد که مردم این استان همچون گذشته مشکلات امنیتی خود را با روش ریش‌سفیدی میان قبایل حل کنند»، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این پیشنهاد گفت:‌ من نمی‌دانم چه کسی این پیشنهاد را داده است. 

احمدی‌مقدم افزود: طبیعتا نیروی انتظامی از راه‌حل‌های اجتماعی استقبال می‌کند، اما این موضوع یک مسأله اجتماعی قومی ـ قبلیه‌ای نیست، بلکه مسأله‌ای است که سرویس‌های امنیتی پشت آن هستند. 

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده مردم زاهدان، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ریش‌سفیدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود 150 نفر را شهید کنند. 

پیش از این حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان با اشاره به 26 کشته و 300 زخمی حادثه تروریستی اخیر در زاهدان به خبرنگار ایلنا گفته بود: مردم در حال حاضر به شدت تحت تاثیر قرار دارند و از دولت گلایه‌مندند، آنها معتقد هستند دولت باید اجازه دهد که مردم این استان همچون گذشته مشکلات امنیتی خود را با روش ریش‌سفیدی میان قبایل حل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین