کد خبر: ۱۰۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
لاریجانی در دیدار بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل:

ایران در مقابل فشارها تنزل نخواهد کرد

بان‌کی‌مون: متاسف هستم که تحریم‌هایی علیه ایران شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی در دیدار دبیرکل سازمان ملل در حاشیه سومین کنفرانس جهانی روسای مجالس که در سوئیس در حال برگزاری است، گفت: نقش دبیرکل و سازمان ملل متحد به عنوان مهمترین نهاد بین‌المللی در جهان بسیار حائز اهمیت است وظیفه این سازمان ایستادگی در مورد فشارهایی است که اعضای دارای حق وتو اعمال می‌کنند. 

وی در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: مسیر طی شده توسط شورای امنیت نتیجه‌بخش نیست و ایران در مقابل فشارها تنزل نخواهد کرد، فناوری هسته‌ای برای مردم ایران دستاوردی ملی است. 

لاریجانی ادامه داد: اکنون احتیاج به یک طرح نو است که حقوق ملت ایران در آن کاملا رعایت شود. 

رئیس مجلس هشتم با اشاره به سنگ‌اندازی آمریکا در مقابل تشکیل دولت عراق گفت: در حال حاضر پس از اشغال افغانستان، تولید مواد مخدر 40 برابر شده است و تروریسم گسترش یافته است. 

لاریجانی با اشاره به محاصره غزه و تخریب اماکن اسلامی، گفت: کمک سازمان ملل برای رفع محاصره غزه و جلوگیری از تخریب اماکن اسلامی ضروری است. 

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار خطاب به علی لاریجانی گفت: شخص شما را خوب می‌شناسم و مذاکره‌کننده ایران در مسائل هسته‌ای بوده‌اید و الان هم شخصیت مهم در ایران هستید. 

بان‌کی‌مون ادامه داد: به دموکراسی پارلمانی اعتقاد دارم و ما اکنون با حمایت پارلمان‌ها و قدرت پارلمان‌ها نیازمندیم. 

وی در مورد برنامه هسته‌ای تهران گفت: متاسف هستم که تحریم‌هایی علیه ایران شده است و من دوست ایران هستم. 

بان‌کی‌مون ادامه داد: در مورد مبارزه با تروریسم و مواد مخدر اقداماتی در جهان اعمال شده و ایران می‌تواند نقش مهمی به عنوان قدرت منطقه‌ای داشته باشد. 

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نگران حرکت آهسته در تشکیل دولت عراق هستم در مورد غزه نیز بیشترین مخالفت‌ها را کرده‌ام و اکنون تغییرات بنیادی برای رفع محاصره غزه ضروری است،تحقیق در مورد حمله به کاروان آزادی در حال پیشرفت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین