کد خبر: ۱۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵

لاهوتی: تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو، قابل توجیه نیست

تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو باعث شده است که مترو با مشکل برخورد کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با انتقاد از تاخیر 4ماهه دولت در پرداخت اعتبار مترو، از این اقدام دولت انتقاد کرد و گفت: طبق قانون باید 2 میلیارد از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مترو، توسط دولت پرداخت می‌شد؛ اما با گذشت 4 ماه دولت هنوز این قانون را حتی ابلاغ هم نکرده است.

مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد از تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو، این کار دولت را باعث لطمه دیدن شهر تهران عنوان کرد و گفت: قرار بود به مترو نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد، تا با توسعه آن از ترافیک و آلودگی هوا کم شود و همچنین مصرف سوخت کاهش پیدا کند؛ اما تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو باعث شده است که مترو با مشکل برخورد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به مشکلات عدیده بخش حمل‌و نقل در کشور، به قانون مصوب مجلس در مورد کمک به مترو اشاره کرد و گفت: قرار بود طبق مصوبه مجلس 2 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مترو برداشت شود تا پیشرفت مترو را تسریع کند ولی با گذشت 4ماه از تصویب این قانون، هنوز دولت این قانون را ابلاغ هم نکرده است.

لاهوتی با بیان این مطلب که گلایه از دولت در بحث حمل‌و نقل زیاد است، به عدم تحقق ارقام اختصاص یافته برای بخش حمل‌و نقل در قانون بودجه مصوب مجلس اشاره کرد و گفت: ما بر اساس قانون سالیانه باید 10 هزار میلیارد، یعنی 4هزار میلیارد در بخش درون‌شهری و 6هزار میلیارد در بخش برون‌شهری برای حمل‌و نقل هزینه شود؛ اما به‌خاطر برخی مشکلات این عدد تحقق پیدا نکرده است.

وی همچنین افزود: سال گذشته هم روال بر همین شکل بود و تنها 70 درصد اعتبار تخصیص یافته تحقق پیدا کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تاخیر دولت در پرداخت اعتبار مترو قابل توجیه نیست، در مورد دلیل دولت برای پرداخت نکردن اعتبار مترو گفت: من فکر می کنم چون این قانون ابتدا به عنوان طرح از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده و بعد تبدیل به قانون شده بخاطر این است که دولت در اجرای آن مقاومت می کند در غیر این صورت فکر نمی کنم دلیل دیگری داشته باشم.

وی با بیان این مطلب که اگر مشکل ترافیک تهران حل شود، یکی از شهرهای خوب دنیا خواهد بود گفت: یکی از افتخارت دولت باید حل مشکل ترافیک تهران و روان شدن حمل و نقل باشد چرا که توسعه مترو باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین