کد خبر: ۱۰۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴

دومين حوزه نفت‌خيز كشور بيمارستان ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:در طی سالیان گذشته یک بار طرح ایجاد بیمارستانی 32 تخت‌خوابی به تصویب رسید، اما در سفرهای استانی دولت نهم این طرح به یک مرکز درمانی 12 تخت‌خوابی درمان بستر تغییر یافت اما هنوز مردم از ثمرات آن بهره‌مند نشده‌اند. 

یکی از عمده‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم شهرستان هفتگل از توابع استان خوزستان عدم دسترسی به مراکز درمانی، تخصصی و بیمارستانی است، مردم این شهرستان باید کیلومترها راه طی کنند تا به خدمات بهداشتی درسترسی داشته باشند و این در حالی است که این شهرستان دومین حوزه نفت خیز کشور است و به عروس خوزستان شهرت دارد. 

عیدی‌محمد اصلانی نماینده استان خوزستان در شورایعالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: سال‌هاست مردم این شهرستان برای کوچک‌ترین مشکلات بهداشتی و درمانی کیلومترها راه طی کنند تا به شهرهای همجوار بروند. 

او ادامه داد: با وجود آنکه در طی سالیان گذشته یک بار طرح ایجاد بیمارستانی 32 تخت‌خوابی به تصویب رسید و زمین مورد نیاز بالغ بر سه هکتار از ناحیه کشاورزان کوی طالقانی اهدا و توسط مسئولان منطقه به نام بیمارستان مزبور ثبت شد اما در سفرهای استانی دولت نهم این طرح به یک مرکز درمانی 12 تخت‌خوابی درمان بستر تغییر یافت اما هنوز مردم از ثمرات آن بهره‌مند نشده‌اند. 

نماینده استان خوزستان در شورایعالی استان‌ها، اظهار کرد: این مرکز درمانی با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی و ساختمانی خوبی داشته است اما متاسفانه به لحاظ تاسیسات پزشکی مورد نیاز و جذب نیروی انسانی متخصص و مرتبط با کمبود مواجه است. 

اصلانی ادامه داد:‌ خواسته عمومی و مطالبه به حق مردم این شهرستان این است که مسئولان بهداشت و سلامت استان خوزستان و نماینده شهرستان هفتگل که سال‌هاست در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کرسی دارد، فکری عاجل به حل این موضوع کند و بیش از این مردم را در تنگنا قرار ندهند و هزینه‌های گزاف ایاب و ذهاب و سرگردانی در شهرهای همجوار را به آنان تحمیل نکنند. 

اولین چاه نفتی در هفتگل در سال 1306 حفر شده است و با توجه به گاز خوبی که در زیرزمین بود، چاه‌های نفتی هفتگل فوران کردند به همین دلیل می‌توان هفتگل را دومین حوزه نفت‌خیز کشور نامید لذا از آن زمان از لحاظ اقتصادی هفتگل را به عنوان عروس خوزستان می شناسند. 

از زمان بهره‌برداری نفت توسط انگلیسی‌ها، از هفتگل روزانه 200 هزار بشکه نفت استخراج می شده و امروزه نیز استخراج نفت از این منطقه روزانه بیش از 500 هزار بشکه است. این تولید توسط لوله‌های نفتی استخراج و به آبادان جهت بارگیری و حمل به کشورهای اروپایی ارسال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین