کد خبر: ۱۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۲

مایکل مور متهم به سرقت ادبی شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مایکل مور خالق آثار مستند و انتقادی نظیر «من و راجر» و «سیکو» به دلیل استفاده شخصی از مقاله‌ای در روزنامه «ناکسویل نیوز‌نستینل» و بدون در نظر گرفت حق مولف و بدون ذکر منبع، مورد انتقاد قرار گرفت.

جک لیل سردبیر روزنامه‌ی «ناکسویل نیوز‌ نستنیل» در این باره گفته که مایکل مور یکی از مقالات روزنامه به همراه یک فایل ویدئویی را بدون ذکر منبع و با حذف لوگوی آن، روی وب سایت شخصی خود قرار داده است.

بنابر این گزارش، فرانک مانگر مولف حقیقی مقاله نسبت به این سرقت ادبی به جک لیل هشدار داد و لیل پس از آن با مور تماس گرفت و از وی خواست مقاله را از روی سایتش بردارد. پس از این‌که مور به خواسته‌ی لیل اعتنا نکرد، سایت شخصی‌اش به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از مقاله مذکور مسدود شد.

مایکل مور یکی از مخالفان قانون حق مولف به‌شمار می‌رود. وی در سال 2007 طی انتشار مقاله‌ای در مجله «مانثلی یویو» اعلام کرد، دانلود رایگان آثارش توسط افراد برای وی اهمیت چندانی ندارد. بنابراین می‌توان گفت ظاهرا استفاده شخصی از مقالات، فیلم‌ها و دیگر آثار هنرمندان، نویسندگان و عکاسان برای مور بدیهی به شمار می‌رود.

هم‌چنین «مایکل یون» در بحبوحه‌ی جنگ عراق در سال 2009، مور را به دلیل استفاده‌ی شخصی از عکس‌های وی علیه دولت بوش، تهدید به شکایت کرد.

بی‌توجهی مایکل مور به عنوان یک کارگردان معروف به استفاده شخصی از آثار دیگران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و حتی بدون ذکر منبع خبر قابل تامل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین