کد خبر: ۱۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۷
معین خطاب به گنجی

خون به خون شستن محال آمد محال

آفتاب‌‌نیوز :  از ديدگاه دينی و قرآنی ما قتل نفس و يا احيای يک انسان مساوی با مرگ و زندگی همه انسان هاست و اهميت زيادی دارد . (مايده_٣٢) . در فرهنگ ملی و عرفانی ما هم تأکيد ويژه ای بر تفاهم ، مروت و مدارا با دوستان و دشمنان شده است .

آسايش دو گيتی تفسير اين دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا

از نظر موازين اعلاميه جهانی حقوق بشر(ماده_٥) هم که يک دستاورد ارزشمند وميراث مشترک جامعه بشری است ، هرگونه رفتار ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شؤن بشری منع شده است ، اينست که عليرغم جنبه های احساسی و فضای عاطفی موجود ، حقوق بديهی يک زندانی سياسی و تذکرات صميمانه برخی از شما نتوانستم به تصميم قاطعی که مؤثر هم باشد برسم ، بخصوص اينکه در طرف مقابل هم افراد و محافلی وجود دارند که نه تنها به داوری های منصفانه و جوانب انسانی مسأله گنجی بی توجه اند بلکه حتی شرايط و چشم انداز پرمخاطره و امنيت ملی کشور را هم نمی بينند .

البته در اين مدت مدام دلواپس سلامتی گنجی و نگران مسايل او و ساير زندانيان سياسی و خانواده های بی پناهشان بوده ام و به کرات در سخنرانی ها و مصاحبه هايم هشدار داده و يا در ديدار با برخی شخصيت های قابل اعتماد و مؤثر خواستار آزادی آنان شده ام . همانگونه که در دوران انتخابات نيز می گفتم همگی بايد آرزو کنيم که واژه "زندانی سياسی" و "زندان های سياسی" از فرهنگ سياسی و قضايی کشورمان بطور کلی حذف و ناپديد شود.و اما پس از دريافت نامه ۱۲۲ تن از چهره های موجه و دلسوز سياسی و مطبوعاتی برای حل وضعيت بحرانی آقای گنجی ، کار مشورت با تعدادی از فعالان سياسی و تماس با پزشکان ذيربط و خانواده عزيز ايشان ادامه يافت . 

خوشبختانه خبرها حاکی است که با پزشکان همکاری بيشتری می کند و حال او رو به بهبود است . اميدوارم به زودی از بخش مراقبت های ويژه خارج و ملاقات با خانواده انجام شود . ضمنا امروز(دوشنبه) بالاخره موفق شدم به منزل گنجی بروم و از همسر و برادر گرامی او احوالی بپرسم . اول قصد کرده بودم در روز مادر بروم که نشد و بعد شب ميلاد امام علی(ع) که باز به عقب افتاد تا به امروز . حقا در اين وضعيت مسؤليت خانم شفيعی بسيار دشوار است و برای فرزندان عزيزش هم بايد مادری کند و هم پدری .

جامعه ای که طعم تلخ ظلم و آزار و تحقير زندانيان سياسی را در نظام ستم شاهی در حافظه دارد ، طبيعی است که امروز در پی جايگزينی آزادی ، عدالت ، اخلاق و انصاف بجای آنگونه رسوبات فرهنگ شاهنشاهی در مناسبات فردی ، اجتماعی و حکومتی در فرآيند مردم سالاری و حقوق بشر در آينده ای نه چندان دور باشد .

موقعيت يک صاحب عقيده در بند را درک کنيم و بپذيريم که زندان هيچگاه جايگاه مناسبی برای گفتگو و نقد سياسی نبوده و نخواهد بود . برای گنجی آرزوی سلامتی و آزادی و برای همسر فداکار ، فرزندان و خانواده سختی کشيده اش آرزوی گشايش و پايان دلهره و اضطراب می کنيم . و من همچنان وظيفه خود می دانم که هر توانی دارم در اين راه به کارگيرم .

باز هم گفتگوی ما به درازا کشيد ، اکر اجازه دهيد در ادامه جمعبندی پيشنهادها و انتقادها و پرسش های شما ، گزارش جبهه دموکراسی و حقوق بشر و ساير مسايل را در يادداشت بعدی وبلاگ مورد بحث قرار خواهيم داد ، انشاءا... .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین