کد خبر: ۱۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹

تعطیلی جلسات کمیسیون کشاورزی به دلیل سفر دسته جمعی اعضا به عمره

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داستان دنباله‌ار سفر حج برخی نمایندگان به اینجا رسید که گفته می‎شود این سفر عمره از سوی مجلس بوده است. 

حسن کامران در یکی از نطق‎های میان دستورش نسبت به عمره رفتن چندباره نمایندگان اعتراض کرده و تاکید کرده بود که سفر حج فقط یکبار واجب است و می‏توان به جای سفرهای پیاپی کمک کرد تا نیازمندان دیگر به این سفر بروند.

ماه‌ها پس از این تذکر کامران، همسرش نیره اخوان دیگر نماینده اصفهان در اظهار نظری درباره سفر دسته جمعی برخی نمایندگان به مکه خبر داد و آن را به دلیل آنکه مانع از انجام وظایف نمایندگی می‎شود و جلسات برخی کمیسیون‎ها تشکیل نمی‎گردد، زیر سوال برد. به همین دلیل در جلسه گذشته کمیسیون قضایی مجلس که اخوان در آن عضویت دارد؛ این موضوع بررسی شده و به او تذکر داده شد تا موضع گیری‎ای نداشته باشد که موجب وهن نمایندگان شود.

به گفته یکی از اعضای این کمیسیون، محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه در این جلسه حضور داشته و تایید کرده بود که سفر نمایندگان به عربستان با هزینه شخصی خودشان بوده است.

با این حال، محمد رضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی امروز اعلام کرد که سفر اعضای این کمیسیون به عمره از سوی مجلس بوده است و به همین دلیل است که طی دو هفته اخیر جلسات این کمیسیون تشکیل نمی‎شود.

وی توضیح داد: از آنجا که کمیسیون کشاورزی مجلس در سال گذشته به عنوان پرکارترین کمیسیون مجلس انتخاب شده بود تعدادی از اعضای این کمیسیون از سوی مجلس به سفر عمره رفتند. من در این سفر حضور داشتم. این سفر صرفا یک سفر زیارتی بود و مسائل کاری در آن مطرح نشد.

امیری با اشاره به بازگشت اعضای کمیسیون از سفر مذکور،خاطرنشان کرد: در این سفر حدود ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون با هم به کشور عربستان رفتند. 

چندی پیش علی افراشته معاون اجرایی رئیس ‌مجلس در واکنش به خبر سفر تعدادی از نمایندگان به حج عمره با هزینه قوه مقننه به خبرنگاران گفت که این موضوع صحت ندارد و اعضای کمیسیون‌های کشاورزی و قضایی مجلس با هزینه خود به مکه مشرف می‌شوند.

گفتنی است سال گذشته نیز موضوع سفر دسته جمعی اعضای کمیسیون اجتماعی به سوریه و کیش با هزینه رئیس این کمیسیون خبرساز شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین