کد خبر: ۱۰۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰

در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در عراق 76 نفر کشته و زخمی شدند

هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاهدان عینی و اهالی شهر «بعقوبه» القاعده را مسئول انفجاری می‌دانند که در نزدیکی مسجدی در محله شیعه‌نشین «ابوصیدا» رخ داده با این حال تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. 

سخنگوی پلیس عراق چهارشنبه اعلام کرد که در اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شهر «بعقوبه» در ۶۰ کیلومتری شمال بغداد دست‌کم ۳۰ تن کشته و ۴۶ تن زخمی شدند. 

به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، شاهدان عینی و اهالی شهر بعقوبه جریان القاعده را مسئول انفجاری می‌دانند که در نزدیکی مسجدی در محله شیعه‌نشین «ابوصیدا» رخ داده است. 

با این حال هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. 

این در حالی است که روز دوشنبه نیز در جریان یک بمبگذاری در همین شهر بیش از هفت تن کشته و ۲۱ تن زخمی شده بودند. 

طبق این گزارش، گسترش ناامنی در عراق مقام‌های آمریکایی را بیش از پیش نگران کرده است. 

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این وعده خروج دست‌کم دو سوم از ۷۱ هزار نظامی آمریکایی حاضر در عراق را تا پایان تابستان سال جاری داده بود. 

بسیاری از مقام‌های آمریکایی و عراقی این تصمیم دولت امریکا را به دلیل افزایش مجدد ناآرامی‌ها عاقلانه نمی‌دانند. 

با این حال فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق گفت که نیروهای امریکایی طبق برنامه این کشور را ترک خواهند کرد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال «ریموند اودیرنو»، فرمانده کل نیروهای امریکایی در عراق چهارشنبه اعلام کرد که مشکلات سیاسی عراق مانع از ان نخواهد شد که سربازان امریکایی مطابق برنامه در پایان سال 2011 این کشور را ترک نکنند. 

اودیرنو افزود: «نیروهای امنیتی عراق اکنون مدتی است که بخش اعظم وظایف امنیتی را در این کشور انجام می‌دهند و اوضاع امنیتی عراق به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرده است.» 

به‌گفته این مقام ارشد نظامی آمریکایی، دست‌کم در طول 6 ماه گذشته نیروهای امریکایی در عراق به هیچ حمله هوایی نیاز پیدا نکرده‌اند و امریکایی‌ها به‌طور عمده به عنوان مشاوران نیروهای عراقی انجام فعالیت می‌کنند. 

اودیرنو گفت: «احزاب سیاسی عمده عراق از زمان انتخابات ماه مارس نتوانسته‌اند دولت جدیدی را تشکیل دهند و اگر این مسأله تا ماه اکتبر حل و فصل نشود جای نگرانی دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین