کد خبر: ۱۰۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
لاریجانی، با اشاره به ديدارهای خود در حاشيه اجلاس ژنو:

در خصوص روابط دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف، مذاکره کردیم

یکی از بحث‌های این اجلاس چگونگی عمق بخشیدن دموکراسی در کشورهای مختلف بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی در بدو ورود به تهران پس از سفر به سوئیس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه بحث کلی در اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: یکی از این بحث‌ها بررسی این موضوع بود که مجالس چگونه می‌توانند دموکراسی را در کشورهای مختلف عمق ببخشند.

وی با اشاره به اینکه بحث دیگر مطرح شده در این اجلاس بررسی گزارشی از شرایط امروز جهان و بحران‌ها بود، خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در اجلاس بین المجالس مورد بررسی قرار گرفت، نحوه ارتباط این سازمان جهانی با سازمان ملل بود. 

رئیس‌مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این اجلاس هر کدام از روسای مجالس حاضر به ارائه سخنرانی پرداختند و گزارش‌هایی را که در مورد بحران‌های جهان امروز ارائه و قسمتی از بحران‌ها را منعکس کردند. 

لاریجانی با اشاره به سخنرانی خود در این اجلاس، گفت: بنده نیز در سخنرانی خود به مسأله فلسطین و رفتارهای دوگانه آمریکا که باعث ایجاد چالش‌هایی در سطح بین‌المللی شده است اشاره کردم. 

نمانیده مردم قم خاطر‌نشان کرد: در زمینه نحوه ارتباط بین المجالس و سازمان ملل سندی تنظیم شده بود که 34 ماده داشت و با پیشنهاد ایران یک ماده دیگر نیز به آن افزوده شد. 

لاریجانی ادامه داد: البته همه 35 بند این سند به تصویب نرسید؛ زیرا نوع رفتار نهاد بین‌المجالس را به صورت یک سازمان در می‌آورد که این مسأله مورد قبول همه نبود. 

وی با اشاره به حضور فعال هیأت پارلمانی ایران در سومین اجلاس روسای بین‌المجالس جهانی، تصریح کرد: علاوه بر حضور هیأت پارلمانی در اجلاس ما مذاکراتی را با روسای مجالس حاضر در کنفرانس داشتیم که در مجموع 22 ملاقات برخی با کشورهای عربی و اسلامی بود و برخی با کشورهای اروپایی صورت گرفت. 

لاریجانی خاطر‌نشان، کرد: در این ملاقات‌ها ما موضوعات مختلفی را از جمله بحث پرونده هسته‌ای ایران و موضوعات دوجانبه مورد بحث‌و گفت‌و گو قرار دادیم. 

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع هیأت پارلمانی ایران در این اجلاس توانست نقطه‌نظرات جمهوری اسلامی ایران را به نحو شایسته‌ای مطرح کند و در مذاکرات هم تلاش شد ارزیابی دقیق‌تری از شرایط کشورمان به دوستان داده شود. 

وی تاکید کرد: در این دیدارها، رایزنی‌هایی در مورد روابط دوجانبه و سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی انجام دادیم و نظرات روسای پارلمان‌ها را در مسائل مختلف منطقه‌ای و کشورمان اخذ کردیم که این در فهم مشترک تاثیرگذار است. 

علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس بین المجالس به ژنو سفر کرده بود، بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه به تهران بازگشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین