کد خبر: ۱۰۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۵

پورعباس رئیس دانشگاه علمی کاربردی شد

بلندی از علمی کاربردی رفت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر عبدالرسول پورعباس طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب شد. 

دکتر عبدالرسول پورعباس که در دولت نهم رئیس سازمان سنجش و معاون وزیر علوم بود از سوی کامران دانشجو به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب شد. عبدالرسول پورعباس عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر است.

دکتر حسین بلندی پیش از این ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت.

دانشگاه علمی کاربردی هم‌ اکنون 303 مرکز آموزش علمی - کاربردی دولتی و 337 مرکز غیردولتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی-کاربردی در سطح کشور دارد. همچنین در حال حاضر 430 هزار دانشجو در 763 رشته تحصیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند. 250 هزار دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دکتر عبدالرسول پورعباس در حالی رئیس دانشگاه علمی کاربردی می شود که شورای عالی اداری هشتم تیر ماه مصوبه ای را برای دانشگاه علمی کاربردی و آموزشکده های فنی و حرفه ای ابلاغ کرد که بر اساس این مصوبه دانشگاه جامع علمی‌ـ‌کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با کلیه وظایف، ‌اختیارات،‌امکانات و منابع انسانی به ترتیب از وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش منتزع و در "سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور" ادغام می‌شوند و سازمان مذکور با تغییر عنوان به سازمان ملی مهارت به وزارت کار و امور اجتماعی وابسته می‌ماند.

بر اساس تصمیم شورای عالی اداری، پذیرش دانشجوی جدید در دوره‌های علمی‌ـ کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از سال 1389 متوقف و پذیرش دانشجو در صورت نیاز بنا به تشخیص وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارتخانه مذکور انجام می‌شود.

از طرفی طبق این مصوبه، دانشجویان و هنرجویان فعلی مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای حسب مورد و با نظارت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری تا پایان مقطع تحصیلی ادامه تحصیل خواهند داد و برابر ضوابط فارغ التحصیلان خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین