کد خبر: ۱۰۳۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵

خباز: عدم اجرای قانون مایه افتخار نیست، بلکه باعث سرافکندگی است

در حساب ذخیره ارزی اعتباری باقی نمانده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیات تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات تاکید کرد: ارسال مصوبات دولت به مجلس فقط در دو مورد صورت گرفته است.
محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر در مجلس، در مورد آخرین جلسه هیأت تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات که روز چهارشنبه در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص ارسال مصوبات دولت به مجلس سئوال کردم که با کمال تاسف مطلع شدم دولت فقط دو مورد را فرستاده است. ظاهرا این دو مورد اساسنامه از دست‌شان در رفته و قصد داشتند به جای دیگری بفرستند. 

وی افزود: اکنون دو و نیم الی سه ماه است که دولت از اجرای اصل 138 قانون اساسی امتناع می‌کند. متاسفم که شرایط به گونه‌ای شده که قبح دروغ گفتن ریخته است. می‌گویند همه مصوبات را به مجلس فرستاده‌ایم، در حالی که فقط همین دو مورد ارسالی را به همه نشان می‌دهند و می‌گویند مصوبات را به مجلس می‌فرستیم، در صورتی که این‌گونه نیست. 

خباز با بیان اینکه ارتباط مجلس و دولت هنوز بر اساس اصل 138 قانون اساسی قطع است، گفت: کار هیات تطبیق مصوبات هنوز متوقف نشده است و ما مصوبات را از طریق سایت دولت و روزنامه رسمی دریافت کرده و موارد خلاف قانون را اصلاح می‌کنیم. در صورت عدم اصلاح توسط دولت، رئیس‌مجلس اصلاحیه را برای روزنامه رسمی می‌فرستد. 

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس تصریح کرد: خیلی بد است که رئیس‌جمهور در حالی که برای پاسداری از قانون اساسی سوگند خورده است، از پس از عید نوروز تاکنون یک اصل مهم قانونی را اجرا نمی‌کند. 

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال دیگری در مورد ابلاغ مصوبه تخصیص دو میلیارد دلار به پروژه قطار شهری از سوی رئیس مجلس، با یادآوری اینکه در زمان تصویب این طرح با آن مخالف بودم، اظهار داشت: این مخالفت به جهت تخصیص این بودجه به مترو نبود؛ بلکه اصلا در حساب ذخیره ارزی اعتباری باقی نمانده است که مجلس برای برداشت از آن قانون تصویب می‌کند. یعنی سر قبری گریه می‌کنیم که مرده در آن نیست! 

وی ادامه داد: اینکه دولت می‌گوید حساب ذخیره ارزی محرمانه است، به خاطر این است که چیزی در آن باقی نمانده است. 

خباز در ادامه گفت: با وجود این مسائل اینکه دولت بگوید قانون را اجرا نمی‌کنم، خیلی بد است. در حالی که حداقل اگر بودجه‌ای در اختیار ندارد، باید سکوت کند یا آن را از محل دیگری تامین کند. زیرا قانون را اجرا نکردن افتخار ندارد، بلکه سرافکندگی دارد. ما نام این مسأله را بدعت ناپسند نام می‌گذاریم که اگر رایج شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین