کد خبر: ۱۰۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

فاطمه راکعی: حق احزاب برای برپایی تجمع‌های سیاسی و راهپیمایی‌ها نادیده گرفته می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در خصوص لزوم تعامل احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب تصریح کرد: در این مورد لازم است هر دو جناح سیاسی در کشور برای حداقل‌هایی که متاسفانه توسط عده قلیلی نادیده گرفته می‌شود تلاش کنند.

فاطمه راکعی، در خصوص جایگاه احزاب در فضای سیاسی، گفت: طبق قانون اساسی و قوانین دیگر، احزاب طبق اساسنامه خود حق فعالیت و حیات سیاسی دارند. در حال حاضر متاسفانه این حق آنگونه که شایسته است، جاری و ساری نیست و بعضی از خواسته‌های احزاب مبنی بر تجمع‌های سیاسی و راهپیمایی‌ها و سایر مقولات درج شده در اساسنامه آنها که همه در نهایت به نفع مردم و نظام است از طرف بعضی نهادهای ذیربط نادیده گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر در یک برهه‌ای کسانی به هر دلیلی مولتی امر تک‌حزبی بودند اکنون این دوره تمام شده است. الان باید حرف‌ها زده شود و حرف‌ها شنیده شود. مردم باید از طریق احزاب با دولت و ارگان‌های اجرایی در ابعاد مختلف در ارتباط باشند. بدانند چه می‌گذرد و به خواسته‌ها و مطالبات‌شان چه پاسخی داده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در شرایط کنونی احزاب شناسنامه‌دار کشور برای اینکه به مسائل سیاسی پیش آمده دامن نزنند به خاطر مصالح کشور تا حدودی از فعالیت‌های‌شان کاسته‌اند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: علی‌رغم نقدهایی که ازطرف گروهی وارد است تا زمانی که قانون هست همه باید به آن پایبند باشیم و احترام بگذاریم. این یک اصل ابتدایی است که اگر رعایت نشود به همه لطمه می‌زند.

راکعی تصریح کرد : لازم است همه احزاب در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند و صدای مردم را به گوش مسئولان و صدای مسئولان را به گوش مردم برسانند. در واقع احزاب باید از طریق ایجاد ارتباط سالم در چارچوب قانون این فضای غیرعادی را تضعیف کنند. به گونه‌ای که بتوان از طریق مجاری قانونی، حقوق آحاد ملت و حقوق شهروندی که در قانون اساسی موجود است را پیگیری کرد.

این استاد دانشگاه در مورد لزوم تغییر قوانین در بحث فعالیت احزاب گفت: قانون موجود قانون خوبی است. چرا اگر بخواهیم قانون احزاب تغییر کند لازمه‌اش این است که فعالیت‌ها تا زمان مشخص شدن شرایط قانون جدید مختل شوند. فقط لازم است تبصره‌هائی که برای کمیسیون ماده ۱۰ که تعریف شده ضمانت اجرایی پیدا کند و البته این ربطی به فعالیت احزاب ندارد.

راکعی در خصوص لزوم تعامل احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب تصریح کرد: در این مورد لازم است هر دو جناح سیاسی در کشور برای حداقل‌هایی که متاسفانه توسط عده قلیلی نادیده گرفته می‌شود تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: از اولین این حداقل‌ها گردن نهادن همه افراد، در هر سطحی و گروهی به قانون است، همچنین باید مشارکت سیاسی مردم که همه احزاب به آن معتقدند تشویق شود، از سوی دیگر باید اجرای کامل قانون اساسی و همه مسائلی که آزادی و استقلال و امنیت جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، گفت: همه اینها مسائل حیاتی هستند که تمام احزاب آن را قبول دارند، که متاسفانه این حداقل‌ها زیر سوال رفته است. لازم است نظام از این اصول مسلم زیر سوال رفته حمایت کند، چرا که زیر سوال رفتن این مسائل درنهایت امنیت ملی را تضعیف می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین