کد خبر: ۱۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
قلعه‌بانی، معاون وزیر نفت، اعلام کرد:

شروط 3 گانه شرکت نفت برای پیمانکاران داخلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید نفت ایران مطابق برنامه است، دلایل حضور شرکت‌های مختلف چینی در صنعت نفت را تشریح کرد و گفت: پیمانکاران داخلی باید برای اجرای پروژه‌های نفتی و سه شرط اصلی را در نظر بگیرند. 

احمد قلعه بانی درباره دلایل مشارکت گسترده پیمانکاران و سازندگان چینی در پروژه‌های مختلف صنعت نفت و گاز ایران، گفت: بخشی از حضور شرکت‌های چینی در طرح‌های نفتی کشور به پیمانکاران و سازندگان داخلی و بخشی دیگر به آن به شرکت ملی نفت ایران بر می‌گردد. 

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه سازندگان و پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه‌های مختلف نفت و گاز باید 3 عامل مهم قیمت مناسب، زمان‌بندی اجرا و کیفیت را مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: اگر از نظر برنامه زمان‌بندی و یا هزینه‌های اجرا تفاوت پیمانکاران داخلی با سایر شرکت‌های خارجی از جمله چینی 10 تا 15 درصد باشد این فاصله قابل جبران است. 

معاون وزیر نفت افزود: اما اگر این فاصله به 50 درصد برسد اجرای طرح‌های مختلف نفت و گاز بر اساس استانداردها و برنامه زمان‌بندی تعریف شده قابلیت اجرا نخواهد بود. 

این مقام مسئول یکی از راه‌کارهای بومی‌سازی طراحی، ساخت، نصب، بهره‌برداری و مدیریت پروژه‌های مختلف نفت و گاز کشور ایجاد یک تغییر ساختاری در شرکت ملی نفت، سازندگان و پیمانکاران داخلی عنوان کرد و یادآور شد: از سوی دیگر کارفرمایان نفتی باید اطلاعات فنی مورد نیاز را در اختیار پیمانکاران و سازندگان ایرانی برای بومی سازی و ایجاد خط تولید انبوه تجهیزات در داخل کشور قرار دهند. 

قلعه بانی همچنین با امتناع از اعلام ظرفیت تولید نفت خام ایران، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت ملی نفت ایران بر اساس برنامه تعیین شده اقدام به تولید نفت می‌کند. 

به گزارش مهر، سازمان اوپک اخیرا با انتشار گزارشی از کاهش بیش از 10 هزار بشکه ای تولید نفت خام ایران در خرداد ماه (ژوئن 2010 میلادی) خبر داده و اعلام کرده است: در این مدت ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران به سه میلیون و 738 هزار بشکه رسیده است. 

این در حالی است که هفته جاری با راه اندازی چند طرح جدید نفتی در خلیج فارس مجموعا ظرفیت تولید نفت ایران روزانه 5 هزار بشکه افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین