کد خبر: ۱۰۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰

رفیق‌دوست: تنها اختلاف آقای هاشمی با رهبری بر سر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است

از مخالفان سرسخت مناظره‌های تلویزیونی در ایام انتخابات بودم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رفیقدوست گزارش چند دیدار خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد و گفت: هاشمی رفسنجانی تکلیف شرعی را در حرکت پشت سر رهبری می‌داند.
 
مسئول عالی‌رتبه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ابتدا به ارائه تحلیلی از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و نقش خواص در آن پرداخت و با بیان اینکه من از مخالفان سرسخت مناظره‌های تلویزیونی در ایام انتخابات بوده و هستم، اظهار داشت: من از روز انتخابات و حتی قبل از آن وضعیت را وضعیت خوبی ندیدم و معتقدم از همان شب مناظره‌ها بود که خط کشی بین ملت شروع شد. 

رفیقدوست ادامه داد: صبح 23 خرداد توسط یکی از دوستان که با من و آقای موسوی آشنا بود، پیامی برای ایشان فرستادم و گفتم که اولا در انتخابات تقلب نشده است. دوما من بعد از انتخابات دوم خرداد 76 در یک ملاقات حضوری به آقای خاتمی گفتم که آن 7 میلیون نفری که به آقای ناطق رای دادند، به شخص آقای ناطق رای دادند اما از آن 20 میلیون نفری که به شما رای دادند، 18 میلیون نفرشان کسانی بودند که در حقیقت نمی‌خواستند به ناطق رای بدهند بنابر این شما این 20 میلیون رای را به خود نگیر! 

وی افزود: به میرحسین نیز گفتم این 13 میلیون رای را به خود نگیر و اگر می‌خواهی ببینی که واقعا چقدر از این آرا متعلق به توست، انتخابات را بپذیر، تبریک هم بگو، از کسانی که به تو رای دادند تشکر هم بکن، بعد اعلام کن که من برای تشکیل یک حزب از کمیسیون احزاب درخواست مجوز خواهم کرد و اعلام کن که کسانی که به شما رای داده‌اند اگر مایلند، به این حزب بپیوندند. در این صورت خواهی دید که بیشتر از یکی دو میلیون نفر جواب مثبت نخواهند داد. 

رفیقدوست خاطرنشان کرد: البته گفتم اگر با اصلاح‌طلبان ولایت‌مدار مانند آقایان زنگنه، جهانگیری و عارف که هر چند در اردوگاه اصلاحات هستند اما معتقد و ولایت‌مدارند ‌ائتلاف کنی، در این صورت فقط 300 هزار نفر ثبت‌نام خواهند کرد و تو بزرگترین حزب اپوزیسیون را تشکیل خواهی داد. 

وی گفت: من روزی خدمت امام(ره) رسیدم و مطلبی را عرض کردم. ایشان فرمودند "انقلاب الهی اسلامی ایران انقلابی است که خدا مشیتش بر این بود که پیروز شود و این انقلاب به این زودی‌ها از بین نمی‌رود". البته هر چیز بر اثر کفران نعمت و ناشکری زمانی از دست می‌رود اما این انقلاب به این زودی‌ها از دست نخواهد رفت.

رفیقدوست البته در خصوص عدم پای‌بندی برخی خواص به ولایت به ذکر خاطره‌ای از ایام دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه من قبول دارم همان زمان بین سیاسیون و امام(ره) اختلاف وجود داشت، تصریح کرد: برای مثال وقتی حضرت امام(ره) فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند برخی از دولتی‌ها مخالفت کردند و همین آقای بهزاد نبوی گفت که مگر ما نانوا هستیم که هر چه امام پخت، بگذاریم توی تنور ؟!

رفیقدوست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از خواص جامعه، اظهار داشت: همین الان آقای هاشمی و رهبر معظم انقلاب هر یک هفته در میان با یکدیگر ملاقات دارند و آیا شما کسی مانند آقای هاشمی دیده‌اید که از رهبری و ولایت فقیه حمایت کند؟ ما که بدیلی برای او نمی شناسیم. 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد علت حضور نیافتن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه، با بیان اینکه بروید ببینید چه کسانی باعث این کار شده‌اند، به ذکر خاطره‌ای پرداخت و افزود: وقتی بعد از ترور حسنعلی منصور، آقای هاشمی و برخی سران مؤتلفه را دستگیر کردند، آنها تعریف کردند که آقای هاشمی را در اتاق مجاور شلاق می‌زدند اما ما فریادی از او نمی‌شنیدیم. بعد از مدتی دیدیم که آقای هاشمی فریاد زد "یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم" و صدای شلاق قطع شد و وقتی از آقای هاشمی موضوع را پرسیدیم ایشان گفت آنها من را شلاق می‌زدند تا فریاد بزنم و شما اقرار کنید اما من این کار را نکردم و به همین دلیل بود که آنها من را بر روی بخاری ذغالی نشانده و سوزاندند.

رفیقدوست ادامه داد: البته من هم مثل دیگران انتقاداتی به آقای هاشمی دارم اما بین او و دیگر افراد خط‌کشی می‌کنم. سبک زندگی ایشان شاید به گونه‌ای است که در امور داخله دخالت نمی‌کند اما از آن سو ما می‌بینیم که مثلا یک روزنامه هر روز می‌گردد تا یک خبری راجع به مهدی هاشمی بزند و اگر هم خبر جدیدی نداشت، خبر گذشته‌اش را تکرار می‌کند.

وی با بیان اینکه چرا ما حتی جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم، افزود‌: ‌امروز آقای هاشمی در هیچ موردی به جز ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد با رهبری نظر مخالف ندارند. به هر حال ایشان به عنوان یک انسان 76 ساله، معتقد است آقای احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. البته این نظر را خیلی‌های دیگر هم می‌گویند اما آنها مهم نیستند. آقای هاشمی مهم است. 

وی ادامه داد:‌ آقای هاشمی به عنوان یک فرد سیاسی کارکشته، نسبت به یک جریانی معترض است اما با رهبری انقلاب کنار آمده و از طرف ایشان رئیس مجمع تشخیص و رئیس مجلس خبرگان است. چرا ما مردم از بزرگان جلوتر حرکت می‌کنیم؟

رفیقدوست یادآور شد: آقای هاشمی مناعت طبع زیادی دارد. من اخیرا که با ایشان دیدار کردم، آقای هاشمی گفت اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم می‌روم اما ایشان اجازه نمی‌دهند. 

وی این حرف آقای هاشمی را به معنای قهر کردن ندانست و افزود: آقای هاشمی البته فرمودند تا وقتی که رهبری بخواهند من محکم ایستاده‌ام اما به نظرم آقای هاشمی احساس خستگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی در تمامی دیدارهایشان استدلال‌شان این است که تکلیف شرعی همه حرکت پشت سر رهبری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
تحلیل ایشان در مورد میزان رای آقایان ناطق و خاتمی و موسوی بسیار بی پایه و اساس و ...است. به عبارت بهتر از آنجاکه ایشان اساسا تفکر و منش موتلفه‌ای و بازار ی محور دارند، تحلیلهای‌شان بیشتر هیاتی و گتره ای است تا مستدل و منطقی. مثلا اگر رای آقای خاتمی در دور اول آنگونه بود که ایشان تحلیل نموده، 22 میلیون رای دور دوم ریاست جمهوری خاتمی را چگونه باید تحلیل کرد و یا مگر می‌شود در یک جامعه و ... حزب گریز مثل جامعه و ... ما میزان رای افراد به یک کاندیدای ریاست جمهوری را با میزان ثبت نام افراد در حزب متعلق به آن کاندیدا محک زد؟؟!!!!! از سوی دیگر همه می‌دانند که رای آقای ناطق به ایشان بیشتر مرهون این بود که تبلیغ م‌یشد رهبری خواهان ریاست جمهوری ایشان هستند تا شناخت از توانمندی‌های شخص ایشان و.... روی هم رفته تحلیل‌های ایشان عاری از پشتوانه و منطق قوی است.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
0
0
وی ادامه داد:‌ آقای هاشمی به عنوان یک فرد سیاسی کارکشته، نسبت به یک جریانی معترض است اما با رهبری انقلاب کنار آمده و از طرف ایشان رئیس مجمع تشخیص و رئیس مجلس خبرگان است. چرا ما مردم از بزرگان جلوتر حرکت می‌کنیم؟

جناب آقای رفیقدوست
محض اطلاع، خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری و بالطبع رئیس خبرگان عقلا نمی‌توانند منتخب ایشان باشند. مشخصا شما هم از قانون اساسی‌ و روح حکم بر آن بی‌ اطلاع هستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
تو ...کردی که ما نخواستیم به ناطق رای بدهیم! مانخواستیم به انهایی که پشت سر ناطق سنگر گرفته بودند(یکی همین...) رای بدهیم! دوما خاتمی هیچ چیز با ارزش از نظر سیاسی هم که نداشت رفتار وکردار وگفتار جذاب ایشان همین را بس بود که ما به ایشان رای بدهیم! به ولله میدیدم که بارها از طریق همین سپاه شهرستان ....چقدر علیه ایشان تبلیغات منفی میکردند! جوری که مردم با خود می‌پنداشتندکه ایشان در خدمت امریکا وولنگاری است! و باعث شد در مرحله اول نه به ناطق رای دادم نه به خاتمی بلکه به ری شهری! اما حقیقتا تنها رایی که تاکنون با رضا ورقبت دادم رای به خاتمی در مرحله دوم انتخابات بود زودتر و مشتاقتراز همه! و به همین خاطر به عنوان یک بسیجی ازبسیج بریدم ودیگر هرگز در هیچ فعالیتی در خدمت بسیج نبوده و نیستم و با ادامه این شرایط نخواهم بود!فرامرزحسینی
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
تحلیل ایشان راجع به انتخابات واقعا ... است و اگر آن‌را بپذیریم اصلا باید انتخابات و مردم سالاری را بوسیده به کناری گذاشت! توضیح، انگیزه مردم در رای دادن به یک فرد خاص اهمیت ندارد مهم برآیند فرایند رأی‌ گیری است. یک نفر به خاطر خدا و دیگری به خاطر شیطان به یک نامزد واحد رأی‌ میدهد، چگونه میخواهیم اینها را از هم تمیز دهیم؟؟! آیا باید یک شورای نگهبان هم برای "درک خلوص انتخاب کننده گان(!)" تشکیل دهیم؟ مضافا اینکه این حرف بسیار ... آقای رفیق دوست را می‌شود در مورد انتخاب اوباما یا سارکوزی هم گفت. واقعیت این‌ است که در بسیاری از انتخابات مردم برای "انتخاب نشدن" یک نامزد به نامزد دیگر رأی‌ می‌دهند و این خود مصداق انتخاب از بین بد و بدتر بوده و کاملا بخردانه است. اصولا بیشتر انتخابات در عمل به این حالت می‌افتند که البته ایده‌آل نیست ولی‌ چاره‌ای هم ندارد ولی‌ آیا بعد از انتخابات آقای اوباما باید بگوید من نماینده ۶۰% نیستم و نماینده مثلا ۳۰% هستم چون نیمی از آرای من رای منفی‌ به رقیبم بوده است؟؟!

در خاتمه باید عرض کنم فضای بسته کشور موجب شده افرادی که از نظر سیاسی بسیار ضعیف هستند یکه تاز بازار مطبوعات و رسانه‌ها شوند و به خاطر بی‌ جواب ماندن اظهارات آنچنانی‌‌شان تازه احساس پرفسوری هم می‌کنند. لذا بر عقلای ایران لزوم تشکیل احزاب سیاسی امروز از نان شب واجب تر است. بازار مکاره سیاست در ایران ناشی‌ از عدم مسولیت داشتن حرف‌های بچه‌گانه برای گوینده گان آنهاست که فقط با تحزب قابل حل است.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
"‌امروز آقای هاشمی در هیچ موردی به جز ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد با رهبری نظر مخالف ندارند. "
ایشان با وجود پنجاه سال فعالیت سیاسی هنوز سیاست نمی‌فهمند! اختلاف یاد شده بین رهبر و آقای هاشمی‌ بسیار عظیم است. دلیل این امر هم دست اندازی باند اقتدار گرای ضد انقلاب ... به تمامی‌ منابع کشور است که البته فکر کنم فقط شهرداری تهران، مترو و دانشگاه آزاد فعلا از این قاعده مستثنی هستند. لذا این اختلاف به بزرگی ایران است جناب رفیق دوست!! یا ما نمیفهمیم یا شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
البته این اختلاف کمی نیست و در وضع حاضر یعنی حکم به عدم کفایت احمدی نژاد یا استیضاح دولت صلب اعتماد از ان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
[جناب رفیق دوست رئیس خبرگان انتخاب مردم است نه رهبری ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
chera nazare ma ro chap nemikonin harfe haggh talkhe na nokaraye dolat
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
حداقل آقای خاتمی بلد بود حرف بزنه و صورت قضیه رو نگه داره ...
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
آقای رفیق‌دوست متاسفانه مفهوم مردم‌سالاری را اصلا نفهمیده و یا فهمیده ولی‌ مانند آن قوم ...مسلک معروف قوم قبولش ندارد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
0
0
از اعماق حرفهای ایشان کاملا می‌شود فهمید که جناح مثلا اصول‌گرا هنوز بر سر سازگاری دو اصل قانون اساسی‌ یعنی‌ مردم‌سالاری و ولایت فقیه با هم، مشکل فکری دارد.

این مشکل ناشی‌ از آن است که آقایان بر خلاف تیتر و تابلو‌شان (اصول‌گرایی) از مواضع حضرت امام کاملا عدول کرده‌اند و بی‌ تعارف آن مواضع را دیگر قبول ندارند.

برای من ناقص‌العقل این‌جور به‌نظر می‌آید که این عدول از مواضع امام به‌خاطر این است که اینها خودشان خیلی‌ خوب می‌داند که در انتخابات پارسال چه اتفاقی‌ افتاد.

در حقیقت اگر بخواهند مثل امام مردمسلاری را بپذیرند باید شال و کلاه کرده زحمت را کم کنند.

برای همین پرونده انتخابات را بسته تلقی‌ می‌کنند و هر جا کم میاورند فورا به اصل ولایت فقیه آویزان می‌شوند. آقایان یک لحظه با خود خلوت کرده بیاد بیاورند که قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ چه‌کاره بودند و بفهمند که این امام و مردم بودند که اینها را به اینجا رساندند.

گرفتن مردم از انقلاب یا بلعکس انقلاب از مردم، گناه نابخشودنی است که جناح اصو‌ل‌گرا از ارتکاب به آن هیچ ابایی ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین