کد خبر: ۱۰۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
در گفت‌وگوی تلفنی؛

اوباما و عبدالله دوم درباره روند صلح خاورميانه گفت‌و گو كردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله دوم در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های دولت آمریکا برای حل مناقشه موجود بین اسرائیل و فلسطین بر پایه راه‌حل تشکیل دو کشور قدردانی کرد. 

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوري آمریکا و «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در گفت‌و گوی تلفنی بر ضرورت حل مناقشه خاورمیانه تاکید کردند. 

به گزارش خبرگزاری آلمان، عبدالله دوم در این گفت‌و گوی تلفنی از تلاش‌های دولت آمریکا برای حل مناقشه موجود بین اسرائیل و فلسطین بر پایه راه‌حل تشکیل دو کشور قدردانی کرد.
 
آمریکا در حال حاضر سرگرم هدایت مذاکرات غیر مستقیم صلح بین اسرائیل و فلسطینیان است و امیدوار است مذاکرات مستقیم بین دو طرف هرچه سریع‌تر از سر گرفته شود. 

اما فلسطینیان تاکید دارند تا زمانی‌که اسرائیل فعالیت‌های شهرک سازی خود را در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت‌المقدس متوقف نکند، مذاکرات مستقیم با اسرائیل را آغاز نخواهند کرد. 

این درحالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل نیز همچنان برنامه‌های خود را در این زمینه دنبال می‌کند و تاکید دارد كه توقف شهرک‌سازی اسرائیل نباید پیش‌شرطی برای مذاکرات مستقیم بین دو طرف باشد. 

«جورج میچل»، فرستاده ویژه باراک اوباما به خاورمیانه به علت فقدان مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینیان، پیوسته در حال رفت و آمد بین دو طرف است. تحلیل‌گران می‌گویند كه مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینیان که مدت‌هاست با بن‌بست روبه‌رو بوده، ممکن است به‌زودی از سر گرفته شود اما پیشرفت در امضای موافقت‌نامه صلح بین دو طرف همچنان به زمان نیاز خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین