کد خبر: ۱۰۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
در دیدار با «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر ایتالیا

مدودف: سازمان ملل باید به موازت تغییرات جهان تغییر کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه از اروپا خواست تا در فناوری مدرن در کشور وی سرمایه‌گذاری کند. 

به خبرگزاری ایتارتاس، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر ایتالیا کشورهای اروپایی را تشویق کرد که در آینده اقتصاد پیشرفته کشور وی سرمایه‌گذاری کنند. 

مدودف جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با سیلویو برلوسکونی در میلان گفت: «مهم است که کشورهای عمده اروپا به پی‌ریزی شالوده‌ای برای یک بخش تکنولوژی مدرن کمک کنند.» 

دو رهبر همچنین گفتند آنها موافق هستند گروه 8 در شکل فعلی خود باقی بماند چرا که به رهبران کشورهای صنعتی عمده جهان اجازه می‌دهد مناسبات شخصی برقرار سازند و باهم کار کنند. 

بنابر این گزارش، سیلویو برلوسکنی پس از دیدار با مدودف در میلان به خبرنگاران گفت: «بعید نیست که روادید سفر میان ایتالیا و روسیه لغو شود.» 

برلوسکنی گفت: «با وجود مخالفت برخی از کشورهای اروپایی با این تصمیم عملی شدن آن ناممکن نیست.» 

دیمتری مدودف نیز پس از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا گفت که رهبران گروه 8 در حال فراهم شرایط برای به‌ روز رسانی فعالیت‌های سازمان ملل متحد هستند اما نظرات متفاوتی میان آنان برای انجام این کار وجود دارد. 

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «سازمان ملل متحد باید به موازات تغییراتی که در جهان ایجاد می‌شود، تغییر کند.» 

وی افزود: «ما در نشست جی8 در کانادا به صراحت و کاملا آشکار درباره این مسأله گفت‌و گو کردیم و اگرچه مواضع رهبران جی 8 درباره این مسأله یکسان نبود اما چیزی که مهم است این است که ما در تلاش برای نوسازی سازمان ملل و به روز رسانی فعالیت‌های شورای امنیت سازمان ملل هستیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین