کد خبر: ۱۰۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱

جزئیات 4 محور استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر جهاد کشاورزی با برشمردن 4 محور برای استیضاح خلیلیان، تصریح کرد: محور اول استیضاح مواردی دارد که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیست و بدین ترتیب این وزارتخانه هم نمی تواند پاسخگو باشد، در محور دوم نیز مباحثی مطرح شده است که نشانگر سوء تفاهم میان نمایندگان و وزارتخانه است، زیرا در بیشتر این موارد اقداماتی صورت گرفته و کمیته هایی در حال پیگیری هستند. 

معاون امور مجلس و حقوقی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام جزئیات چهار محور طرح استیضاح صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی توسط نمایندگان مجلس، هرگونه لابی و فشار بر نمایندگان برای انصراف از استیضاح را رد کرد.

سید بهلول حسینی، با بیان اینکه استیضاح از وزرا حق نمایندگان مجلس است، گفت: نمایندگان مجلس می توانند در هر زمان مسائل و مشکلات را پیگیری کنند، زیرا نمایندگان به عنوان نماینده مردم مستقل هستند.

وی افزود: صحبت با نمایندگان هم فقط برای اطلاع از موارد استیضاح و یا روشن شدن برخی ابهامات صورت گرفته و به هیچ وجه بحث انصراف مطرح نشده است.

حسینی تصریح کرد: شاید بین نمایندگان مجلس این موضوعها مطرح شده باشد که آن هم به طور قطع، دوستانه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با برشمردن 4 محور برای استیضاح خلیلیان، تصریح کرد: محور اول استیضاح مواردی دارد که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نیست و بدین ترتیب این وزارتخانه هم نمی تواند پاسخگو باشد، در محور دوم نیز مباحثی مطرح شده است که نشانگر سوء تفاهم میان نمایندگان و وزارتخانه است، زیرا در بیشتر این موارد اقداماتی صورت گرفته و کمیته هایی در حال پیگیری هستند.

حسینی ادامه داد: نمایندگان به برخی از انتصابات اعتراض دارند که این اعتراضها جای بحث و بررسی دارد، زیرا نمایندگان می توانند در خصوص صلاحیت یک شخص نظر بدهند اما نباید در تصمیم گیریها مداخله کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به محور چهارم استیضاح اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص نیز نظر نمایندگان نسبی است و همه با آن موافق نیستند و در واقع، در این محور اختلاف نظر میان نمایندگان وجود دارد.

وی در خصوص موافقت 80 درصد نمایندگان مجلس که از سوی یکی از طراحان استیضاح مطرح شده بود گفت: چنین برآوردی قابل ارزیابی نیست، زیرا بارها دیده شده که تعداد موافقان و مخالفان تغییر کرده است و مشخص نیست که در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.

حسینی اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را موکول به بعد از تعطیلات اعلام کرد و اظهار داشت: 24 مرداد ماه و پس از تعطیلات مجلس اگر باز هم امضاها به قوت خود باقی باشد، استیضاح اعلام وصول می شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه معتقد است دغدغه نمایندگان مجلس باید مطرح شود، چون این مسائل و حساسیتها برای نظام است و باید به طول کامل به آنها عمل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین