کد خبر: ۱۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰

هشدار به محمود احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحلیل‌گر مسائل سیاسی در خصوص اظهارات شب گذشته محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر احتمال حمله آمریکا به دو کشور در خاورمیانه، این سئوال را طرح کرد که ایالات متحده با شرایطی که در عراق و افغانستان و حتی پاکستان دارد چگونه خواهد توانست به دو کشور دیگر در خاورمیانه لشکر‌کشی کند؟ 

وی با هشدار نسبت به اینکه احمدی‌نژاد در دام جنگ روانی غرب نیفتد، بر لزوم روشن شدن جزئیات سند فوق سری که در دست احمدی‌نژاد است، نیز تاکید کرد. 

حسن بهشتی‌پور، با بیان اینکه همین امروز یک نهاد رسمی در آمریکا اعلام کرده است که این کشور بالغ بر یک تریلیون و 400 میلیارد دلار کسری بودجه دارد، گفت: این میزان کسری بودجه آمریکا ناشی از لشکرکشی این کشور به عراق و افغانستان است.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی در ادامه با طرح این سئوال که با توجه به مشکلات آمریکا در منطقه چرا باید این کشور دو جنگ دیگر را در خاورمیانه به راه بیاندازد، گفت: احتمال دارد که این موضوع در راستای جنگ روانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران باشد که رئیس جمهور نیز باید با هوشیاری با این مسأله برخورد کند تا اسیر همان جوسازی‌های آمریکا نشود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود، درحال حاضر به هیچ وجه موقعیت برای حمله ایالات متحده به دو کشور چه بصورت همزمان و چه به‌صورت مقطعی در خاورمیانه وجود ندارد.

بهشتی‌پور با تاکید بر لزوم روشن شدن جزئیات بیشتر از سند فوق سری که در دست محمود احمدی‌نژاد است، عنوان کرد: در رابطه با این موضوع باید بازه زمانی، میزان درصد حمله آمریکا و همچنین نوع حمله از نظر همزمان بودن یا مقطعی به دو کشور مورد نظر خاورمیانه مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد به کشوری در خاورمیانه حمله نظامی کند قطعا کشورهایی خواهند بود که با ایران رابطه نزدیکی دارند، گفت: البته شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که کمتر از 10 درصد احتمال حمله به ایران وجود دارد.

به گزارش آفتاب، بیش از ۴۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای ضد ایرانی را امضا کرده‌اند که از حمله نظامی اسرائیل به ایران، در صورت عدم تغییر موضع اتمی تهران، حمایت می‌کند.

این نمایندگان که بر اساس گزارش‌ها همگی جمهوری‌خواه هستند از “حق اسرائیل برای دفاع از حاکمیت خود و حفاظت از جان و امنیت شهروندان اسرائیلی و استفاده از همه ابزارهای لازم برای مقابله و حذف تهدیدهای اتمی ایران” پشتیبانی کرده‌اند. 

این اقدام ضدایرانی نمایندگان کنگره آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا بر لزوم مذاکره و گفت‌و گو در مورد برنامه‌های هسته‌ا‌ی‌ ایران تاکید کرده بود.

به گزارش خبرگزاری‌‌ها، لوئی گومرت، یکی از نمایندگان ایالت جنوبی تگزاس پیش‌نویس این قطعنامه را تهیه کرده است و تا روز جمعه (یکم مرداد) ۴۶ عضو مجلس نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.

حزب دموکرات در حال حاضر کنترل دو رکن کنگره – مجالس نمایندگان و سنا – را در دست دارد و مقام‌های ارشد این حزب درباره پیش‌نویس یادشده واکنشی نشان نداده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
افای امیری چطور رفت امریکا وچرا رفت مهم نیست؛ اینکه در انجا لب تاپی را به او داده بودند که بگوید از ایران اورده ام و ایران مشغول ساخت بمب اتمی است مهم است. یعنی یک‌عده ای در امریکا دنبال تهیه مدارکی برای حمله به ایران هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین